Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna LekarzAktualności

Co pacjenci cenią w dentystach?
  • 07-08-2018
 

 

 

 

Z badań, które przeprowadzono kilka lat temu na Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach, wynika, że dla pacjentów stomatologów – wbrew pozorom – ceny usług wcale nie są najważniejsze. Ponad połowa ankietowanych w pierwszej kolejności wskazywała na fachowość, walory osobowe i podmiotowe traktowanie pacjenta. Zaraz potem pacjenci cenili dobrą komunikację i reagowanie na ból pacjenta (to miernik empatii). Fachowość postrzegana była przez osiągnięcie celu, jakim był udany zabieg stomatologiczny.

Co ciekawe, dentyści mają inne wyobrażenie o tym, co pacjenci w nich cenią. Najwięcej z nich – tak samo jak w przypadku pacjentów – wskazało na fachowość, ale zaraz po niej stomatolodzy wskazywali na zaradność finansową – której nie wskazał z kolei żaden (!) pacjent.

Dentyści też nie cenią tak bardzo własnych walorów osobowych, jak pacjenci – znalazły się one w odpowiedziach stomatologów dopiero na trzecim miejscu. W dalszej kolejności wskazywali na doświadczenie – które dla pacjentów nie było aż tak bardzo istotne. Wskazał na nie zaledwie co 8 pacjent.

Warte uwagi jest, że dentyści nie uważają swojej empatii i dobrej komunikacji za walory tak istotne do nawiązania dobrych relacji z pacjentem, jak sami pacjenci. Na cechy te stomatolodzy wskazywali aż 16-krotnie rzadziej niż pacjenci. Z badania tego wynika zatem dość interesujący wniosek: że dentyści powinni popracować nad komunikacją oraz swoją empatią – gdyż są cechy, które dla pacjentów mają zasadnicze znaczenie do odczuwania zadowolenia z usług danego stomatologa.

 

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje

Katalog Firm

Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS