Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 06-02-2018
Marketing dysponuje potężnym narzędziem, którego zastosowanie umożliwi opracowanie skutecznej strategii na poprawę kondycji gabinetu stomatologa lub pracowni technika dentystycznego, mianowicie analizą SWOT. To jednocześnie narzędzie genialnie proste w użyciu. Wymaga jedynie dogłębnego prześwietlenia mocnych i słabych stron podmiotu, zagrożeń i możliwości.
-
Mocne strony: tu wymieniasz cechy, które odróżniają twoją praktykę od innych w twojej okolicy lub regionie. Wymieniasz wszystko, co twoim zdaniem należy w gabinecie lub pracowni zachować, aby wyróżniać się na tle konkurencji.
-
Słabe strony: każdy je ma. Twoja praktyka lub pracownia także. Należy szczerze je wymienić – bo tylko w ten sposób uda się pokonać przeszkody, które mogą blokować lub zakłócać rozwój biznesu.
-
Możliwości: tu nie ma miejsca na życzeniowo-magiczny tok myślenia, ale na solidne i realne oszacowanie sił i potencjału na miarę zadania. Wymieniasz wszystkie, twoim zdaniem, cechy i właściwości, dzięki którym twoja praktyka może działać lepiej.
-
Zagrożenia: tu nie wpadasz w czarnowidztwo, ale – podobnie, jak wyżej – rzeczowo szacujesz, co może być przeszkodą w osiągnięciu celu.
Szczera i wykonana dogłębnie analiza tych czterech nieskomplikowanych punktów umożliwi ci ujrzenie twojego biznesu tu i teraz. Od tego miejsca dopiero możesz ruszyć naprzód w kierunku wytyczonego celu.
Źródło: Opracowanie własne