Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna LekarzAktualności

Co rodzi agresję u pacjentów dentystów?
  • 03-01-2018
 

 

 

 

Dentyści są o ponad 20 proc. mniej narażeni na agresywne i niewłaściwe zachowania pacjentów niż lekarze medycyny – tak wynika ze statystyk. Wśród lekarzy na niewłaściwe zachowania ze strony pacjentów uskarża się ok. 72 proc. osób; wśród dentystów – połowa. Różnice te wynikają m.in. z tego, że:

  • z lekarzami pacjenci spotykają się głównie w publicznych placówkach; z dentystami – prywatnie;

  • leczenie publiczne jest związane z biurokracją, koniecznością posiadania skierowania i odczekania sporej ilości czasu w kolejce do specjalisty; prywatnie do dentysty pacjent dostaje się praktycznie od ręki;

  • leczenie stomatologiczne prowadzone jest z reguły u jednego dentysty – co powoduje z czasem zacieśnienie relacji i jej ocieplenie; leczenie ogólne oznacza natomiast nieraz spotykanie się z lekarzami wielu specjalności, z których usług korzysta się tylko raz w życiu – a to w żaden sposób nie sprzyja tworzeniu bliższych relacji z lekarzem.

Z badań przeprowadzonych na zlecenie Okręgowej Izby Lekarskiej w Gdańsku wynika, że:

  • nawet 87 proc. lekarzy przyznaje, że poważnym powodem niepożądanych zachowań pacjenta może być „niezadowolenie z efektów usługi”, „niezadowolenie z jakości wykonanej usługi” oraz „nieprzyjazne podejście lekarza”;

  • ponad 60 proc. badanych lekarzy uważa, że wpływ na zachowanie pacjentów może mieć „cena usługi” – ten powód znacznie częściej wskazują dentyści niż lekarze medycyny;

  • 10 proc. lekarzy (w większości to dentyści) w tym roku co najmniej raz zetknęło się z żądaniem zwrotu pieniędzy poniesionych na leczenie wystosowanym przez niezadowolonych pacjentów, a 25 proc. – aż dwukrotnie;

  • żądania zaspokojenia roszczeń wysuwają najczęściej sami pacjenci (63 proc.); trzykrotnie rzadziej są to osoby bliskie lub rodzina;

  • zwrot kosztów lub wypłata rekompensaty bez procesu i bez podpisania pisemnej ugody miały miejsce w 23 proc. przypadków, natomiast w co dziesiątej sprawie zwrotowi kosztów, towarzyszyła pisemna ugoda. W 44 proc. przypadków zgłoszeń nie doszło do zwrotu kosztów lub wypłacenia rekompensaty, a sprawa zakończyła się bez podpisania pisemnej ugody.

Źródło: „Służba Zdrowia”

 

 

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje

Katalog Firm

Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS