Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna LekarzAktualności

Kij w mrowisko: kontrakty a satysfakcja pacjenta
  • 22-01-2016
 

 

 

 

 

„NFZ chce szybko dodać nowe kryterium oceny placówek przy kontraktowaniu świadczeń – badanie zadowolenia pacjentów. Lekarze, eksperci i pacjenci twierdzą, że może to wręcz przynieść szkody” – czytamy w „Dzienniku Gazecie Prawnej” w wydaniu z dnia 21.01.2016 r. Tym pomysłem Fundusz Zdrowia wbił kij w mrowisko – również dlatego, że zarządzenie regulujące tę kwestię miałoby zacząć obowiązywać z dniem 1 stycznia tego roku, a więc byłby to akt prawny działający wstecz.

Satysfakcja pacjenta jest ważnym miernikiem świadczonych usług przez lecznicę i badanie tego parametru nie jest niczym złym. Pozostaje jednak pytanie, w jaki sposób satysfakcja pacjenta miałaby być mierzona i jakie pytania padałyby w ankiecie, o której mowa w projekcie.

– Pomysł premiowania badania satysfakcji pacjentów jest dobry, ale jego forma zawarta w projekcie jest bardzo nieprecyzyjna. Aby wyniki były porównywalne, konieczne byłoby wypełnianie ankiety według jednego wzoru, a taki formularz nie został dołączony do projektu – mówi Grażyna Czarnecka, dyrektor medyczny Grupy EMC Szpitale.

Ankieta musiałaby być przygotowana w sposób starannie przemyślany, ponieważ ewentualne błędy metodologiczne mogłyby to narzędzie skompromitować i wzbudzić nieufność pacjentów wobec otrzymanych wyników.

Źródło: „Dziennik Gazeta Prawna”

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje

Katalog Firm

Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS