Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna LekarzAktualności

PR w natarciu
  • 11-09-2014
 

 

 

 

PR, czyli public relations, to potężne narzędzie, dające wiele możliwości wypromowania firmy tam, gdzie reklama jest niemożliwa lub wręcz zakazana. Nie każdy jednak stomatolog czy technik dentystyczny zdaje sobie sprawę z możliwości, jakie otwierają się przed firmą, jeśli korzysta się z dobrego PR-u. Trudno się dziwić takiej postawie u specjalistów zajmujących się leczeniem zębów i tworzeniem protez dentystycznych, skoro dla wielu innych polskich małych przedsiębiorców PR jest narzędziem kojarzonym jedynie z wielkimi korporacjami i szeroko zakrojonymi kampaniami politycznymi. Tymczasem PR jest tym, co działa, kiedy marketing okazuje się nieskuteczny.

Aby PR był skuteczny, musi dysponować odpowiednimi narzędziami. Jednym z nich jest specyficzny kontakt z odbiorcami usług lub użytkownikami produktów firmy: poprzez podanie informacji prawdziwej, bez obietnic i półprawd lansowanych poprzez reklamę. Wykorzystuje się tu tzw. mechanizm dowodu społecznego.

 

Aby zaistnieć w mediach i przez nie dotrzeć do świadomości szerokiej grupy odbiorców informacji, przekaz PR-owy musi być atrakcyjny, rzetelny i wzbudzający autentyczne zainteresowanie odbiorcy. Tworząc komunikat PR-owy należy skupić się na tym, w jaki sposób przedsiębiorstwo może przykuć uwagę odbiorcy, zaintrygować go, zaciekawić, lub jak komunikat może pomóc wyróżnić firmę na tle konkurencji. Tu można się skupić na produkcie, usłudze lub ofercie. Te założenia w odniesieniu do gabinetu stomatologicznego lub pracowni protetycznej wydają się trudne do zrealizowania, ponieważ wszystkie gabinety oferują leczenie zębów, a wszystkie pracownie proponują wykonanie uzupełnień stomatologicznych czy aparatów ortodontycznych. I jeśli rzeczywiście nie znajdzie się tu ani innowacyjnego produktu, ani oryginalnej usługi, warto pokusić się o PR z wykorzystaniem memów, czyli porcji informacji o czymś innym, wyjątkowym, związanym z daną firmą. To mogą być memy na temat najnowocześniejszej technologii czy uprawnienia, które powstały w danym przedsiębiorstwie.

Jeśli PR realizowany przez pryzmat ekstra oferty lub usługi nie wydaje się możliwy, bo przedsiębiorstwo nie może się czymś takim pochwalić, ciężar uwagi odbiorcy można skierować na ludzi zatrudnionych w danej firmie: ich niezwykłe osiągnięcia, pasje, ciekawostki. Dobrym „materiałem” bazowym dla skutecznego PR jest osoba ważna w przedsiębiorstwie, najlepiej prezes, właściciel, dyrektor – kim jest, jakie ma pasje, może robi coś absolutnie nowatorskiego albo oryginalnego, może warto podkreślić niezwykłość powodu, dla którego stworzył gabinet czy pracownię. Jeśli przyczyny tego ostatniego były prozaiczne, PR można skupić na obszarze wyjątkowo wdzięcznym dla tego typu działalności, mianowicie na aktywności charytatywnej. Aktywność społeczna jest na topie i wciąż jeszcze stanowi element, który wyraźnie wyróżnia firmę na tle konkurencji.

Źródło: „Uważam Rze. Inaczej Pisane”

 

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje

Katalog Firm

Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS