Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 11-09-2013
Dentysta i lekarz to wprawdzie specjalistyczne zawody z dobrymi perspektywami, ale jak pokazują wyniki raportu przygotowanego na zlecenie Kongresu USA przez Amerykańską Akademię Sztuk i Nauk, ze względów czysto praktycznych warto mieć też wykształcenie humanistyczne, dzięki któremu zdobywa się ogólną wiedzę o otaczającym świecie. Wąsko wyspecjalizowany ekspert jest mniej odporny na zmiany na rynku pracy i mniej elastyczny na modyfikacje zachodzące w realiach gospodarczo-ekonomicznych, a co za tym idzie - ma mniejsze szanse na znalezienie pracy. Wykształcenie humanistyczne jest też coraz częściej pożądane z biznesie – na wszystkich szczeblach hierarchii zawodowej. Przydaje się też w kreowaniu relacji z klientami – powinni o tym pamiętać dentyści i specjaliści z innych dziedzin medycyny, którzy z racji specyfiki wykonywanego zawodu codziennie mają kontakt z pacjentami.
Kształcenie pod potrzeby rynku pracy jest ideą słuszną, bo umożliwia wypełnienie deficytu kadr w dziedzinach zawodowych, w których brakuje specjalistów, jednak wypuszczanie na rynek pracy personelu zbyt wąsko wyspecjalizowanego i mało oczytanego oraz o niskiej inteligencji emocjonalnej w warunkach szybko zmieniającej się koniunktury i gospodarki i w realiach wysokiej konkurencji zawodowej nie jest rozwiązaniem korzystnym.
Źródło: „Nowa Trybuna Opolska”