Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna LekarzAktualności

Wizerunek firmy jako dobrej marki
  • 03-02-2012
 

 

 

Podstawowa zasada, którą powinien kierować się każdy dobry szef firmy, jest taka, że to firma jest dla pacjentów/klientów, a nie odwrotnie. Technik dentystyczny lub dentysta prowadzący prywatny gabinet stomatologiczny albo klinikę, którzy chcą odnieść sukces zawodowy i zdystansować konkurencję, powinni pamiętać, że perfekcyjne wykonywanie pracy i wysoki standard obsługi pacjentów to w dzisiejszych czasach za mało, aby można było mówić o osiągnięciu spektakularnego sukcesu. Żeby firma była znana, musi mieć swoją renomę, czyli powinna kojarzyć się z dobrą, sprawdzoną marką.


 

Jak sprawić, aby firma dobrze kojarzyła się osobom, które korzystają z jej usług?

  • Dowiedz się, jak klienci/pacjenci postrzegają twoją firmę. To punkt wyjścia, bo żeby działać dalej, trzeba wiedzieć, w którym kierunku należy iść, a żaden szef firmy nie dowie się tego, nie znając opinii krążących wśród ludzi o przedsiębiorstwie. Żeby zdobyć opinie klientów, można przygotować krótkie ankiety, w których zada się pytania nie tylko dotyczące tego, jak respondent obecnie postrzega firmę, ale także zapyta o propozycje zmian czy o to, czego klientowi/pacjentowi brakuje w działaniu gabinetu, kliniki czy pracowni protetycznej. Odpowiedzi dostarczone przez ankietowanych to prawdziwa kopalnia wiedzy na temat sposobu działania firmy oraz – co chyba najważniejsze – kierunku, który należy obrać, chcąc odnieść sukces.

  • Wejdź w „skórę” klientów/pacjentów – popatrz na firmę ich oczami. To da ci szansę zobaczenia tego, czego nie widzisz, patrząc z punktu widzenia właściciela lub współwłaściciela i otworzy cię na potrzeby osób, które korzystają z usług firmy.

  • Nawiąż kontakt ze swoimi pacjentami/klientami i słuchaj uważnie tego, co mówią i jak reagują na sposób funkcjonowania firmy. Jeśli jesteś stomatologiem, możesz to zrobić wykorzystując chwile, podczas których masz kontakt z pacjentami. Jeżeli jesteś technikiem dentystycznym, wykorzystaj momenty spotkań z lekarzami, z którymi współpracujesz. Możesz też, niezależnie od rodzaju wykonywanego zawodu, wykorzystać do komunikowania się nowoczesne sposoby: portale społecznościowe, chaty, fora, witryny internetowe.

  • Na podstawie zdobytych informacji określ złe i dobre strony firmy. Zastosuj strategię wdrażania działań zapobiegających narastaniu niezadowolenia z działania firmy w obszarach, które nie cieszą się uznaniem klientów/pacjentów. Pamiętaj, że profilaktyka to działanie uniwersalne i wykazuje zbawienny wpływ nie tylko przy zapobieganiu próchnicy czy chorobom przyzębia. Ma ona także niebagatelny wpływ na budowanie pozytywnego obrazu firmy.

  • Pamiętaj o swoich klientach/pacjentach – mogą to być kartki na święta, okazjonalne, urodzinowe, albo nawet zafundowanie rabatu. Klienci i pacjenci lubią być traktowani dobrze, ale ich lojalność wyraźnie wzrasta, jeśli są traktowani w sposób szczególny.

  • Na bieżąco monitoruj efekty podejmowanych działań mających na celu wzmocnienie pozytywnego wizerunku firmy. Dzięki temu unikniesz wydatkowania energii i kosztów w obszarach, które nie przynoszą spodziewanego rezultatu oraz szybko będziesz mógł wzmocnić działania, dzięki którym tworzona przez ciebie marka rośnie w siłę.

Źródło: Opracowanie własne


 


 

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje

Katalog Firm

Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS