Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 03-02-2012
Podstawowa zasada, którą powinien kierować się każdy dobry szef firmy, jest taka, że to firma jest dla pacjentów/klientów, a nie odwrotnie. Technik dentystyczny lub dentysta prowadzący prywatny gabinet stomatologiczny albo klinikę, którzy chcą odnieść sukces zawodowy i zdystansować konkurencję, powinni pamiętać, że perfekcyjne wykonywanie pracy i wysoki standard obsługi pacjentów to w dzisiejszych czasach za mało, aby można było mówić o osiągnięciu spektakularnego sukcesu. Żeby firma była znana, musi mieć swoją renomę, czyli powinna kojarzyć się z dobrą, sprawdzoną marką.
Jak sprawić, aby firma dobrze kojarzyła się osobom, które korzystają z jej usług?
-
Dowiedz się, jak klienci/pacjenci postrzegają twoją firmę. To punkt wyjścia, bo żeby działać dalej, trzeba wiedzieć, w którym kierunku należy iść, a żaden szef firmy nie dowie się tego, nie znając opinii krążących wśród ludzi o przedsiębiorstwie. Żeby zdobyć opinie klientów, można przygotować krótkie ankiety, w których zada się pytania nie tylko dotyczące tego, jak respondent obecnie postrzega firmę, ale także zapyta o propozycje zmian czy o to, czego klientowi/pacjentowi brakuje w działaniu gabinetu, kliniki czy pracowni protetycznej. Odpowiedzi dostarczone przez ankietowanych to prawdziwa kopalnia wiedzy na temat sposobu działania firmy oraz – co chyba najważniejsze – kierunku, który należy obrać, chcąc odnieść sukces.
-
Wejdź w „skórę” klientów/pacjentów – popatrz na firmę ich oczami. To da ci szansę zobaczenia tego, czego nie widzisz, patrząc z punktu widzenia właściciela lub współwłaściciela i otworzy cię na potrzeby osób, które korzystają z usług firmy.
-
Nawiąż kontakt ze swoimi pacjentami/klientami i słuchaj uważnie tego, co mówią i jak reagują na sposób funkcjonowania firmy. Jeśli jesteś stomatologiem, możesz to zrobić wykorzystując chwile, podczas których masz kontakt z pacjentami. Jeżeli jesteś technikiem dentystycznym, wykorzystaj momenty spotkań z lekarzami, z którymi współpracujesz. Możesz też, niezależnie od rodzaju wykonywanego zawodu, wykorzystać do komunikowania się nowoczesne sposoby: portale społecznościowe, chaty, fora, witryny internetowe.
-
Na podstawie zdobytych informacji określ złe i dobre strony firmy. Zastosuj strategię wdrażania działań zapobiegających narastaniu niezadowolenia z działania firmy w obszarach, które nie cieszą się uznaniem klientów/pacjentów. Pamiętaj, że profilaktyka to działanie uniwersalne i wykazuje zbawienny wpływ nie tylko przy zapobieganiu próchnicy czy chorobom przyzębia. Ma ona także niebagatelny wpływ na budowanie pozytywnego obrazu firmy.
-
Pamiętaj o swoich klientach/pacjentach – mogą to być kartki na święta, okazjonalne, urodzinowe, albo nawet zafundowanie rabatu. Klienci i pacjenci lubią być traktowani dobrze, ale ich lojalność wyraźnie wzrasta, jeśli są traktowani w sposób szczególny.
-
Na bieżąco monitoruj efekty podejmowanych działań mających na celu wzmocnienie pozytywnego wizerunku firmy. Dzięki temu unikniesz wydatkowania energii i kosztów w obszarach, które nie przynoszą spodziewanego rezultatu oraz szybko będziesz mógł wzmocnić działania, dzięki którym tworzona przez ciebie marka rośnie w siłę.
Źródło: Opracowanie własne