Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna DzieckoWarto wiedzieć

Ankieta

Czy Twoje dziecko lubi myć zęby ?

  • Tak
  • Raczej tak
  • Raczej nie
  • Nie
Pacjenta oczekiwania i prawa a możliwości NFZ
  • 19-08-2011
 

 

 

 

Pacjenci pytani o ważne dla nich aspekty w kontaktach z pracownikami służby zdrowia, mówią o dwóch najistotniejszych dla nich oczekiwaniach: by leczenie było skuteczne i przeprowadzone szybko oraz by personel medyczny traktował chorego z szacunkiem i zrozumieniem. W praktyce okazuje się, że nie każdy lekarz lub pielęgniarka postępują wobec chorego tak, jak należałoby. NFZ nie ma bezpośredniego wpływu na to, w jaki sposób personel medyczny odnosi się do chorego. Prawa pacjentów przewidują jednak, że jeśli ktoś jest niezadowolony ze sposobu, w jaki został potraktowany w placówce służby zdrowia, może złożyć skargę do najbliższego oddziału Funduszu Zdrowia.

 

NFZ podpisując kontrakty ze specjalistami dba o to, by była zapewniona dostępność do lekarzy. Jednak ze względu na ograniczone możliwości finansowe Funduszu czas oczekiwania na wizytę u specjalisty bywa niekiedy długi. Jeśli pacjent nie chce lub nie może tak długo czekać, powinien zasięgnąć informacji na temat długości kolejek w najbliższym oddziale NFZ. Pracownicy Funduszu udzielają informacji o specjalistach przyjmujących pacjentów w ramach kontraktu. Pacjent powinien uzyskać wyczerpującą informację o możliwości skorzystania z porady specjalisty w innych placówkach mających umowę z NFZ.

Fundusz zapewnia, że pacjent, u którego nastąpiło nagłe zachorowanie i oczekiwanie w kolejce nie jest możliwe, powinien uzyskać pomoc w dniu, w którym zgłosił się do przychodni. Jeśli nastąpi uszkodzenie ciała, uraz czy złamanie, można udać się po pomoc do Szpitalnego Oddziału Ratunkowego. Jeżeli konieczna będzie np. zmiana założonego na tym oddziale opatrunku lub też trzeba będzie wyjąć szwy, przychodnia specjalistyczna nie może odmówić choremu zapisania go na wizytę w terminie, który wskazał lekarz.

 

Sporo niedomówień budzi kwestia niezgłoszenia się w terminie na zaplanowaną wizytę. Jeżeli pacjent nie skorzysta z wizyty w wyznaczonym terminie, może ją wcześniej odwołać. Wystarczy zadzwonić do poradni i zgłosić ów fakt w rejestracji. Dzięki temu z wolnego terminu będzie mógł skorzystać inny chory. Z racji ograniczonej możliwości przyjęć pacjentów na konsultacje do specjalistów realizowane w ramach umowy z Funduszem, powinno się też udostępnić kontaktowy numer telefonu, pod który przychodnia może zadzwonić w razie, gdyby zaistniała konieczność przełożenia terminu wizyty.

Źródło: „Polska Gazeta Krakowska”

 

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Wyszukiwarka gabinetów

 
 
 
 

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje
Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS