Technik
- Warto wiedzieć ...
- Artykuły fachowe
- Dowiedz się jak ...
- Spis szkół w których można uzyskać tytuł technika dentystycznego
- Forum
- Ogłoszenia - Technik
- Praca
- Relacje z imprez
- Subskrypcja
- Dodaj laboratorium
- Współpraca
- Dental Labor
- Historia Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki CEDE2011
- Kongres Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki Dentystycznej Poznań
- Poradnik Technika
- Prawo i Finanse Techników
- Rejestracja na Kongres
- Rejestracja na kongres 2012
- Staż dla technika dentystycznego
- W laborze
Ankieta

- 10-09-2014
O tym, że pacjent potrafi dziwnie zachowywać się podczas samej wizyty, wie każdy dentysta. I wielu stomatologów podczas praktyki natyka się też na kuriozalne wręcz sposoby postępowania leczonych osób. Przykładów mógłby każdy z dentystów przytoczyć wiele, a oto tylko kilka z najdziwniejszych:
Pacjentki nie stać na w sumie niezbyt drogie leczenie próchnicy w zębach niewidocznych podczas uśmiechu, ale decyduje się na dużo kosztowniejsze wybielanie zębów w przerzedzonym już szeregu odsłanianym podczas uśmiechu lub rozmowy.
Strach przed dentystą powoduje, że pacjent z powodu nawracających dolegliwości jamy ustnej przez pięć lat regularnie przyjmuje antybiotyki na przemian ze środkami przeciwbólowymi zamiast pójść do gabinetu i raz na zawsze, szybko i bezboleśnie zlikwidować męczący go problem zdrowotny.
Pacjentka z uwagi na skromne finanse wybiera wizytę u fryzjera zamiast spotkania z dentystą. Powód? Nowa fryzura daje bardziej spektakularny efekt niż wyleczone z próchnicy zęby.
Powyższe przykłady świadczą nie tylko niskim poziomie wiedzy społeczeństwa na temat tego, jak ważna jest higiena jamy ustnej dla zachowania zdrowia i urody. To również dowód na zaburzoną hierarchię wartości przeciętnego polskiego pacjenta.
Źródło: „Rzeczpospolita”