Technik
- Warto wiedzieć ...
- Artykuły fachowe
- Dowiedz się jak ...
- Spis szkół w których można uzyskać tytuł technika dentystycznego
- Forum
- Ogłoszenia - Technik
- Praca
- Relacje z imprez
- Subskrypcja
- Dodaj laboratorium
- Współpraca
- Dental Labor
- Historia Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki CEDE2011
- Kongres Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki Dentystycznej Poznań
- Poradnik Technika
- Prawo i Finanse Techników
- Rejestracja na Kongres
- Rejestracja na kongres 2012
- Staż dla technika dentystycznego
- W laborze
Ankieta

- 11-06-2012
Baza danych biznesowych rozwija się tak długo, jak długo prowadzona jest konkretna działalność gospodarcza. Jej zalążkiem mogą być kontakty nawiązane jeszcze w czasach szkolnych czy podczas studiów i praktyk zawodowych. Dobrze zaopatrzona w informacje baza sprawdzonych kontaktów biznesowych to prawdziwy skarb dla stomatologa czy technika dentystycznego – nie tylko dla tych przedstawicieli zawodów stomatologicznych, którzy prowadzą własny biznes, ale także dla osób zatrudnionych u właściciela firmy. W pierwszym przypadku dobra własna baza kontaktów biznesowych umożliwia szybkie i sprawne realizowanie usług – również tych niestandardowych oraz zapewnia bezpieczeństwo i stabilność prowadzenia działalności w sytuacji np. awarii sprzętu medycznego, kiedy konieczna będzie pomoc profesjonalnego, rzetelnego serwisanta. Osoby pracujące na rzecz właściciela firmy, które mają sprawdzone, godne polecenia kontakty biznesowe, mogą z kolei podsunąć je pracodawcy, usprawniając jednocześnie działanie firmy, w której pracują.
Praktyka pokazuje, że najlepszym argumentem przemawiającym na korzyść podmiotu, z którym chce się podjąć współpracę, jest osobista rekomendacja. Polecenie firmy przez zaufanego pracownika oszczędza właścicielowi czasu i zachodu wiążących się z poszukiwaniami optymalnej opcji współpracy i prawdopodobnie nie pozostanie bez pozytywnego wpływu na ocenę lojalności pracownika. Studenci mogą bazę sprawdzonych kontaktów biznesowych zacząć budować już w trakcie nauki – zbierając dane od kolegów podejmujących specjalizacje w różnych dziedzinach stomatologii czy w technice dentystycznej. Takie kontakty biznesowe mogą zaowocować w przyszłości trwałą i bardzo satysfakcjonującą współpracą dawnych kolegów z akademika czy grupy uczelnianej.
Kopalnią wiedzy o danych kontaktowych i ofercie podmiotów świadczących usługi, z których może skorzystać właściciel każdej firmy działającej w branży stomatologicznej, jest Internet, a szczególnie istniejące w nim szczegółowe bazy sprzętu medycznego oraz bazy ofert edukacyjnych i strony z informacjami o wydarzeniach branżowych. W tych pierwszych znajdują się nie tylko dane na temat sprzętu, ale też informacje na temat producentów i serwisów naprawczych, wykonawców, instalatorów czy projektantów. W portalach prezentujących oferty edukacyjne znaleźć można nie tylko propozycje szkoleń czy warsztatów, ale także dane, które umożliwią kontakt z firmami prowadzącymi szkolenia czy z indywidualnymi trenerami i specjalistami z różnych dziedzin. Z kolei dzięki publikacjom zamieszczanym w portalach informujących o wydarzeniach branżowych, zyskuje się namiary na eventy, w których biorą udział konkretni specjaliści z danej branży.
Źródło: Opracowanie własne