Technik
- Warto wiedzieć ...
- Artykuły fachowe
- Dowiedz się jak ...
- Spis szkół w których można uzyskać tytuł technika dentystycznego
- Forum
- Ogłoszenia - Technik
- Praca
- Relacje z imprez
- Subskrypcja
- Dodaj laboratorium
- Współpraca
- Dental Labor
- Historia Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki CEDE2011
- Kongres Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki Dentystycznej Poznań
- Poradnik Technika
- Prawo i Finanse Techników
- Rejestracja na Kongres
- Rejestracja na kongres 2012
- Staż dla technika dentystycznego
- W laborze
Ankieta

- 13-04-2012
W czasach, kiedy o pracę trudno, kredyty stają się produktem coraz trudniej dostępnym, a konkurencja nie śpi, warto opracować skuteczną strategię działania, która pozwoli zdobywać ciągle nowe zlecenia. Technik dentystyczny prowadzący własną pracownię powinien mieć na uwadze, że perfekcyjne wywiązywanie się z obowiązków zawodowych, nowoczesny sprzęt i materiały oraz wysoka jakość oferowanych usług i produktów to nie wszystkie elementy, dzięki którym obecnie firma osiąga sukces na rynku. W zdobywaniu stabilnej pozycji zawodowej oraz opinii lidera rynku poza wymienionymi elementami zawodowych starań pomocne okażą się:
-
Elastyczność, czyli umiejętność dopasowania się do trendów, realiów ekonomiczno-gospodarczych, warunków panujących na rynku pracy oraz do wymagań stawianych przez klientów. Oznacza to, że należy być wyczulonym na potrzeby swoich kontrahentów: lekarzy, z którymi się współpracuje, a także pacjentów, dla których powstają prace protetyczne. Stomatolodzy wymagają od firm, z którymi współpracują, znajomości i stosowania najnowocześniejszych rozwiązań technicznych i technologicznych. Z kolei pacjenci, wyłapując informacje o nowościach, tworzą trendy i poddają się im, wymagając jednocześnie od protetyków, aby poprzez odpowiednio dopasowane usługi i produkty spełnili oczekiwania względem tego, co modne, nowoczesne i funkcjonalne.
-
Umiejętności korzystania z nowoczesnych kanałów informacyjnych – od prasy drukowanej poprzez tradycyjne strony strony internetowe i portale społecznościowe, aż po uruchomienie własnego, firmowego kanału informacyjnego w Internecie, dzięki czemu można do wielu osób jednocześnie i w krótkim czasie trafić z najnowszymi informacjami na temat firmy, wprowadzanych nowości czy też atrakcyjnych ofert. Własny kanał informacyjny można też wykorzystać do tworzenia treści edukacyjnych przeznaczonych dla różnych grup odbiorczych wśród kontrahentów.
-
Cenienie czasu i zapewnianie wygody oraz komfortu – w praktyce oznacza to stosowanie rozwiązań maksymalnie usprawniających obsługę klienta/pacjenta. Rozwiązań tych jest wiele: od wprowadzenia do oferty usług wykonywanych w trybie ekspresowym, korzystania z technologii CAD/CAM, poprzez możliwość uczestniczenia w konsultacjach w gabinecie podczas wizyty pacjenta, aż po wprowadzenie możliwości przyjazdu do domu pacjenta.
-
Wprowadzenie dodatkowych gwarancji, kart rabatowych i stałego klienta – warto pamiętać o złotej zasadzie, że o klienta już zdobytego warto dbać jak o prawdziwy skarb. Bo dzięki lojalności i zaufaniu klientów można liczyć na jedną z najskuteczniejszych i najtańszych form promocji własnych usług – zadowolony klient przekaże informację nieformalnymi kanałami, ale za to skutecznie.
-
Uruchomienie programu, podczas którego pacjent będzie mógł na spotkaniu z technikiem zapoznać się z możliwościami, jakie w jego przypadku może zaoferować nowoczesna protetyka. Podczas takiego spotkania można też pacjentowi przybliżyć terminologię stomatologiczną tak, aby cały proces dobierania, tworzenia i dopracowywania protezy dentystycznej stał się dla niego bardziej zrozumiały. Można też organizować spotkania ze stomatologami, podczas których będzie się omawiać trudne przypadki, informować o nowościach dostępnych w pracowniach oraz prezentować ich praktyczne zastosowanie. Świadomy kontrahent zawsze chętniej podejmie współpracę z firmą, która traktuje go jak partnera, z którym warto wspólnie się rozwijać, a nie tylko jak stronę w interesach, dzięki której osiąga się korzyść finansową.
Źródło: Opracowanie własne