Technik
- Warto wiedzieć ...
- Artykuły fachowe
- Dowiedz się jak ...
- Spis szkół w których można uzyskać tytuł technika dentystycznego
- Forum
- Ogłoszenia - Technik
- Praca
- Relacje z imprez
- Subskrypcja
- Dodaj laboratorium
- Współpraca
- Dental Labor
- Historia Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki CEDE2011
- Kongres Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki Dentystycznej Poznań
- Poradnik Technika
- Prawo i Finanse Techników
- Rejestracja na Kongres
- Rejestracja na kongres 2012
- Staż dla technika dentystycznego
- W laborze
Ankieta

- 11-04-2012
Coraz częściej popularyzowanie wiedzy odbywa się przy użyciu platform internetowych. Czy jednak stomatolog i technik dentystyczny mogą liczyć na wartościową ofertę materiałów edukacyjnych w You Tube - jednym z najpopularniejszych serwisów z filmami? Zagadnieniu temu przyjrzeli się ostatnio specjaliści akademiccy z Uniwersytetu w Getyndze związani ze stomatologią.
Pod lupę wzięto 120 filmów skojarzonych ze stomatologią i umieszczonych w serwisie You Tube. Połowa z tych materiałów znajdowała się w kategorii edukacja. Zespół pod kierownictwem dr Michael Knösela, specjalisty z zakresu ortodoncji, odkrył, że w serwisie znajduje się sporo interesujących filmów o wysokiej wartości edukacyjnej. Filmy te były przesyłane głównie przez praktyków zawiązanych ze stomatologią, ale swoje materiały zamieszczały także instytucje akademickie i firmy dentystyczne. Najwięcej mało wartościowych materiałów znalazło się poza kategorią „Edukacja” - były to często filmy umieszczane na platformie przez pacjentów.
Oceniający pozytywnie wypowiedzieli się o możliwościach wykorzystania platform internetowych podobnych You Tube do szerzenia wiedzy o stomatologii. Zachęcają, aby z takiej formy propagowania wiedzy korzystało więcej instytucji, natomiast nauczyciele powinni dbać o aktualizowanie udostępnionych materiałów i zapewnienie ich wysokiej jakości.
Placówką, która już od ponad trzech lat prowadzi swój kanał informacyjny na You Tube, jest Michigan's School of Dentistry. Kanał placówki odwiedziło już ponad siedem milionów internautów.
Źródło: „Dental Tribune”