Technik
- Warto wiedzieć ...
- Artykuły fachowe
- Dowiedz się jak ...
- Spis szkół w których można uzyskać tytuł technika dentystycznego
- Forum
- Ogłoszenia - Technik
- Praca
- Relacje z imprez
- Subskrypcja
- Dodaj laboratorium
- Współpraca
- Dental Labor
- Historia Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki CEDE2011
- Kongres Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki Dentystycznej Poznań
- Poradnik Technika
- Prawo i Finanse Techników
- Rejestracja na Kongres
- Rejestracja na kongres 2012
- Staż dla technika dentystycznego
- W laborze
Ankieta

- 10-01-2011
Portale społecznościowe już dawno okazały się świetnym miejscem nie tylko do nawiązywania i podtrzymywania kontaktów, ale również do wypromowania firmy w internecie. Sieć pod tym względem daje właścicielowi firmy ogromne możliwości wykorzystania narzędzi z zakresu PR, marketingu i reklamy. Specjaliści zauważają, że internet dla stomatologów i techników dentystycznych również jest niezastąpionym narzędziem, dzięki któremu można budować popularność i prestiż gabinetu czy laboratorium.
Prawdziwy rozkwit przeżywają portale społecznościowe – głównie te duże i znane, jak np. Facebook, Twitter czy YouTube. Największą popularność w korzystaniu z portali społecznościowych w celu zbudowania wizerunku firmy notuje się w Stanach Zjednoczonych. Tam właściciele przedsiębiorstw lub jednoosobowych gabinetów wyznają zasadę, że wykorzystanie potencjału drzemiącego w tego typu serwisach to nie tylko działania nakierowane na wytworzenie chwilowego szumu medialnego do podniesienia popularności swojego biznesu, ale długoterminowa strategia kreowania i utrzymywania jak najlepszego wizerunku firmy. Z badań wynika też, że Facebook jest świetnym miejscem do zbierania opinii o firmie; umożliwia również korespondowanie z klientami.
O tym, że stomatolog i technik dentystyczny powinni korzystać z portali społecznościowych, świadczy przykład Amerykanki, dr Ireny Vaksman. Kobieta stworzyła na Facebooku interesującą stronę swojej kliniki: może dzięki temu rozwiązaniu korespondować z obecnymi i przyszłymi pacjentami, poznawać ich opinie i osobiście zapraszać internautów do odwiedzenia placówki. Klienci mogą zaś z poziomu strony umówić termin wizyty. Dr I. Vaksman wykorzystuje również Twittera oraz platformę YouTube. Twitter stal się dla właścicielki kliniki jednym z kanałów docierania do klientów z informacjami np. o promocjach.
Źródło: „Marketing w praktyce”