Technik
- Warto wiedzieć ...
- Artykuły fachowe
- Dowiedz się jak ...
- Spis szkół w których można uzyskać tytuł technika dentystycznego
- Forum
- Ogłoszenia - Technik
- Praca
- Relacje z imprez
- Subskrypcja
- Dodaj laboratorium
- Współpraca
- Dental Labor
- Historia Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki CEDE2011
- Kongres Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki Dentystycznej Poznań
- Poradnik Technika
- Prawo i Finanse Techników
- Rejestracja na Kongres
- Rejestracja na kongres 2012
- Staż dla technika dentystycznego
- W laborze
Ankieta
- 15-11-2024
Narzędzia marketingu, takie jak analiza mocnych i słabych stron (analiza SWOT), mogą być przydatne w ocenie kompetencji specjalistów stomatologii. Na Uniwersytecie w Warnie przeprowadzona została praca naukowa, w ramach której przeprowadzono analizę SWOT w odniesieniu do mocnych i słabych stron techników dentystycznych i wykorzystania tej wiedzy do działań związanych z doskonaleniem zawodowym tych specjalistów. Każdy technik dentystyczny charakteryzuje się bowiem swoimi mocnymi i słabymi stronami. Umiejętne wykorzystanie wiedzy o tych cechach pomaga w planowaniu i realizowaniu ścieżki kształcenia i dokształcania podyplomowego.
Wyniki wspomnianego badania potwierdziły, że mocne strony przeważały nad słabościami, a zidentyfikowane szanse przewyższały liczebnie zagrożenia. Całkowita wartość komponentów zidentyfikowanych jako mocne strony i szanse okazała się większa niż wartość słabości i zagrożeń. W oparciu o uzyskane wyniki wysnuto wniosek, że analiza SWOT sugeruje skuteczne wykorzystanie komponentów w celu rozwoju i doskonalenia specjalizacji, co jest korzystne dla specjalistów i dla pacjentów.