Technik
- Warto wiedzieć ...
- Artykuły fachowe
- Dowiedz się jak ...
- Spis szkół w których można uzyskać tytuł technika dentystycznego
- Forum
- Ogłoszenia - Technik
- Praca
- Relacje z imprez
- Subskrypcja
- Dodaj laboratorium
- Współpraca
- Dental Labor
- Historia Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki CEDE2011
- Kongres Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki Dentystycznej Poznań
- Poradnik Technika
- Prawo i Finanse Techników
- Rejestracja na Kongres
- Rejestracja na kongres 2012
- Staż dla technika dentystycznego
- W laborze
Ankieta

- 15-10-2015
Wydawać by się mogło, że osoby, które przyjeżdżają do Polski na leczenie zębów z krajów bogatszych od naszego, będą miały zęby dość zadbane – z powodu dostępu do wysokiej jakości usług dentystycznych w swoim kraju, a jedynym powodem ich wojaży będzie chęć obniżenia kosztów kompleksowej naprawy uzębienia lub wykonania niezwykle drogich procedur wysokospecjalistycznych. Tymczasem polscy stomatolodzy zauważają, że cudzoziemcy są bardzo zaniedbani, a ich zęby wypełnione są głównie plombami amalgamatowymi, czyli tymi najbrzydszymi i najtańszymi. W Polsce mogą wykonać najprostsze zabiegi, odrestaurować zęby lub wstawić implanty o 60-80 proc. taniej niż w pozostałych krajach Unii.
W dziedzinie turystyki stomatologicznej Polak po raz kolejny udowadnia, że potrafi: działa coraz więcej firm zajmujących się kompleksowym zaspokojeniem potrzeb gości z zagranicy. Zapewniają one pełen zakres usług: od odbioru z lotniska, poprzez zakwaterowanie, umówienie wizyty u lekarza i zapewnienie atrakcji na czas wolny. Problem w tym, że wiele tych podmiotów działa w szarej strefie. I to kładzie się cieniem na dynamiczny rozwój tej branży gospodarki. Przyjezdni goście też jednak nie są bez skazy: właścicieli lecznic stomatologicznych dużo nerwów kosztują pacjenci, którzy ukrywają niektóre swoje choroby mogące spowodować niepowodzenie znakomicie wykonanego zabiegu. W konsekwencji zagraniczny pacjent może być niezadowolony z pobytu w polskim gabinecie, czego najczęściej nie zapomina nagłośnić po powrocie do swojego kraju. Szkody, jakie mogą z tego wynikać dla polskiej lecznicy, mogą być spore: z utratą części klientów włącznie.
Źródło: „Polska Dziennik Łódzki”