Student
Ankieta

- 22-03-2021
Podstawowe programy edukacyjne dla studentów, które wzbogacone są dodatkowym kształceniem pogłębiającym wiedzę z określonej dziedziny, to korzystne rozwiązanie edukacyjne. Taki wniosek wysnuli badacze z Sichuan University w Chinach. Przeprowadzili oni badanie, w którym sprawdzili, czy kursy takie faktycznie poprawiają wiedzę słuchaczy i w jakim stopniu. Ocenili też, czy bardziej przydatny jest kurs w postaci tradycyjnej czy e-learningowej.
W badaniu uczestniczyli zarówno studenci stomatologii, jak i studenci innych kierunków niezwiązanych ze stomatologią. Część z nich uczestniczyła w tradycyjnym kursie, natomiast część – w kursie e-learningowym.
Po porównaniu stanu wiedzy studentów sprzed rozpoczęcia kursu, jak i po jego zakończeniu, okazało się, że zarówno ci, którzy uczestniczyli w kursie tradycyjnym, jak i ci, którzy ukończyli kurs e-learningowy, mogli pochwalić się pogłębioną wiedzą na temat chorób przyzębia. Co ciekawe, studenci, którzy nie studiowali stomatologii, mieli po ukończeniu kursu większą wiedzę na temat chorób przyzębia niż studenci stomatologii przed rozpoczęciem kursu.
Dla niektórych studentów niebędących stomatologami kurs e-learningowy okazał się lepszym sposobem na pogłębienie wiedzy niż kurs tradycyjny.