Student
Ankieta
- 13-04-2017
Ilu studentów nie wyniosło zbyt wiele ze szkolenia odbywającego się na sali operacyjnej tylko dlatego, że nie widzieli dobrze tego, co dzieje się w polu zabiegowym? Zapewne była to spora liczba. Dlatego naukowcy pracują nad rozwiązaniami, które eliminowałyby tego typu problemy utrudniające edukację. Zajmują się tym m.in. badacze z Uniwersytetu w Huddersfield, którzy opracowują nowe sposoby wykorzystania technologii Virtual Reality do kształcenia umiejętności praktycznych u chirurgów stomatologów. Dzięki unowocześnieniu technologii studenci zyskali możliwość wykonywania stereoskopowego przybliżenia widoku 3D i jego oglądania w konwencji 360º dla procedur, które odbywają się na wirtualnej sali operacyjnej. Dzięki temu rozwiązaniu eliminuje się problem niedostrzegania ważnych elementów zabiegów.
Nowe narzędzie edukacyjne, nazwane Surgery VR, zostało w styczniu tego roku przetestowane przez hinduskich studentów chirurgii. Opinie były tylko pozytywne.
Ciekawostką jest, że Surgery VR wymyślił pochodzący z Indii chirurg stomatologiczny Yesh Pulijala, który zdał sobie sprawę z ograniczeń, jakie pojawiają się podczas szkolenia wykonywanego tradycyjną metodą. Projekt został już zatwierdzony przez ekspertów w Wielkiej Brytanii.
Źródło: Dental Republic