Student
Ankieta
- 04-09-2015
Przygotowaliśmy poradnik dla uczestników imprez targowych. Przyda się nie tylko na targi, których tematem przewodnim jest stomatologia. Tego typu wydarzenia przyciągają tak wielu wystawców i rzesze odwiedzających, że zwyczajnie może zabraknąć czasu na dotarcie do tych stanowisk, którymi jesteśmy najbardziej zainteresowani. Co gorsza: podczas chaotycznego zwiedzania hali targowej możemy przeoczyć wystawców, o których obecności nie wiedzieliśmy, a których oferta może okazać się bardzo interesująca dla lepszego funkcjonowania biznesu, który prowadzimy.
Planuj
-
Określ cel – jeśli wybierasz się na targi jako przedsiębiorca lub osoba decyzyjna w firmie, w której pracujesz, możesz to zrobić samodzielnie, ale w przypadku większych podmiotów warto podjęcie decyzji poprzedzić konsultacjami z szefami poszczególnych działów/pionów. Jeśli podlegasz pod przełożonych, skonsultuj z nimi oczekiwania względem tego, jakie korzyści ma przynieść odwiedzenie targów (np. nawiązanie kontaktów handlowych/zapoznanie się z ofertą konkurencji/poznanie innowacji/doskonalenie zawodowe poprzez uczestnictwo w konferencjach czy warsztatach).
-
Przygotuj zestaw pytań, które chcesz zadać wystawcom, i miejsce na ich odpowiedzi. Najlepiej mieć przy sobie mały, tradycyjny notatnik lub zapisywać interesujące cię informacje we wcześniej przygotowanej tabeli np. w tablecie.
-
Zapoznaj się z planem targów, określ ramy czasowe dla uczestnictwa w każdym etapie: w których konferencjach czy warsztatach chcesz wziąć udział, ile czasu przeznaczysz na poznawanie oferty wystawców, rozmowy biznesowe, itd. i nakreśl własny plan zwiedzania targów. Nie organizuj czasu co do minuty, ale przyjmij ok. 30 proc. zapasu na dany etap – zawsze przecież możesz spotkać dawno niewidzianego znajomego lub przedłużą się rozmowy z wystawcami.
Organizuj
-
Bilety i zakwaterowanie – zadbaj o nie zawczasu. Tu obowiązuje zasada: im szybciej, tym lepiej i pewniej. Bilety można nabyć online – unika się wtedy kolejek i marnowania czasu. Jeśli nie chcesz samodzielnie organizować zakwaterowania na czas pobytu na targach, możesz zwrócić się z pytaniem do organizatora imprezy. Może się okazać, że zapewni hotel w korzystniejszej cenie i transport z miejsca noclegu na targi i z powrotem.
-
Wizytówki – zabierz ich sporo. Zadbaj, aby znajdowały się na nich aktualne dane personalne i teleadresowe. Rozdając je, zaoszczędzisz czas, który trzeba byłoby poświęcić na wypełnianie formularzy kontaktowych i pozostawisz po nawiązaniu kontaktu indywidualny ślad, dzięki któremu wystawcy łatwiej będzie cię skojarzyć.
-
Lekka, poręczna i elegancka torba na materiały ofertowe wystawców – wystarczy jedna większa, bo z kilkoma mniejszymi będzie nieporęcznie poruszać się pomiędzy stanowiskami, witać z napotkanymi osobami czy wręczać i przyjmować wizytówki.
-
Podział zadań na kilka osób oddelegowanych z firmy na targi – jeśli impreza jest duża, w planach jest sporo stanowisk do odwiedzenia, konferencji i warsztatów, które organizowane są równolegle, a czasu mało, najlepiej podzielić się zadaniami z uczestnikami firmowej delegacji. Potem należy wymienić się informacjami.
Wykonaj
-
Przyjedź na targi i rozpocznij ich zwiedzanie wg planu.
-
Załóż dobre, wygodne buty i strój, w którym będziesz czuć się komfortowo. Pamiętaj, że na targach spędzisz wiele godzin, a jako przedstawiciel biznesu masz wyglądać nienagannie przez cały czas.
-
Notuj ważne informacje na bieżąco, przypisując je od razu odpowiednim wystawcom. Nie łudź się, że po odwiedzeniu kilkudziesięciu stanowisk będziesz pamiętać, kto co mówił, dlatego unikaj chaosu w notatkach.
-
Nie wykorzystuj całego zaplanowanego naddatku czasu od razu – nie wiesz przecież, na ile interesujące okażą się dalsze punkty planu zwiedzania targów.
Powodzenia!
Źródło: Opracowanie własne