Pacjent
- Warto wiedzieć
- Coś na ząb
- Wybielanie zębów
- Choroby i leczenie
- Estetyka
- Higiena
- Ciekawostki ...
- Dowiedz się jak...
- Forum
- Baza gabinetów
- Pytania do ekspertów
- Subskrypcja
- Ogłoszenia - Pacjent
- Partnerzy portalu
- Tagi
- Bruksizm
- Ciąża a zęby
- Dental TV
- Kamień nazębny
- Korony
- Leczenie kanałowe
- Licówki
- Mosty
- Strach przed dentystą
- Vademecum Pacjenta
- Zęby mądrości
- Znieczulenia
- 05-01-2012
Krakowska klinika dentystyczna Indexmedica, która na rynku działa od 2006 r., jest dobrym przykładem na to, w jaki sposób stomatolodzy mogą wykorzystać internet do rozwoju firmy, poszerzania bazy klientów i do docierania do nowych grup pacjentów. Indexmedica, której obszarem zainteresowania jest turystyka stomatologiczna i medyczna, postanowiła klientów zagranicznych szukać przez internet. Początkowo strona internetowa firmy działała w języku angielskim i niemiecki, a z czasem w szwedzkim, norweskim i islandzkim. W firmie postawiono na profesjonalną obsługę strony internetowej, wraz z pozycjonowaniem pod wyszukiwarkę Google oraz reklamy typu AdWords.
- Reklamy w ramach programu AdWords przyniosły 30-40-procentowy wzrost zapytań od klientów. Przełożyło się to na wzrost liczby pacjentów o 15-20 proc. Dlatego od 2007 r. stale korzystamy z tej formy promocji — mówi Jadwiga Szopa, menadżer kliniki.
Klinika miała sprecyzowane cele marketingowe i już w 2007 r. lepszą niż przeciętna świadomość tego, jakie korzyści można osiągnąć, promując się w internecie. Dobór środków i sposób wykonania doradzała z kolei agencja interaktywna Deva Group współpracująca z Indexmedicą.
Obecnie około połowa pacjentów Indexmedici to Skandynawowie. Wszyscy zagraniczni pacjenci to przeciętnie ok. 40 osób miesięcznie leczonych w klinice. Stanowią oni 50-70 proc. ogółu pacjentów.
Źródło: „Puls Biznesu”