Technik
- Warto wiedzieć ...
- Artykuły fachowe
- Dowiedz się jak ...
- Spis szkół w których można uzyskać tytuł technika dentystycznego
- Forum
- Ogłoszenia - Technik
- Praca
- Relacje z imprez
- Subskrypcja
- Dodaj laboratorium
- Współpraca
- Dental Labor
- Historia Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki CEDE2011
- Kongres Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki Dentystycznej Poznań
- Poradnik Technika
- Prawo i Finanse Techników
- Rejestracja na Kongres
- Rejestracja na kongres 2012
- Staż dla technika dentystycznego
- W laborze
Ankieta
- 22-04-2022
Kadra wykładowców działającego w Londynie King's College jest orędownikiem wprowadzania nauk humanistycznych do kształcenia na studiach związanych ze stomatologią, ponieważ służy to lepszemu holistycznemu podejściu do pacjenta (co zresztą potwierdzono w wielu badaniach). Tworzący programy edukacyjne są przekonani, że postęp techniki dentystycznej, a także wykorzystanie technologii haptycznej i symulacji nadmiernie szybko wzrastają. Rosną również oczekiwania pacjentów, poszerza się gama metod leczenia i diagnostyki, oraz stosowanych w praktykach stomatologicznych i w laboratoriach protetycznych narzędzi i urządzeń. Na to nakłada się bardzo stresogenna, wymuszająca konkurencyjność sytuacja na rynku komercyjnym. Wszystko to ma wpływ na myślenie i postępowanie człowieka.
Wykładowcy uważają, że musimy zrównoważyć postęp naukowy z umiejętnością dokonywania obserwacji, samodzielnych analiz i wysuwania refleksji w oparciu o informacje przekazywane przez pacjenta. Stąd właśnie pojawił się pomysł na włączenie sztuki i nauk humanistycznych do edukacji stomatologicznej i medycznej.
W King's College prowadzono sześciotygodniowy kurs humanistyki klinicznej, podczas którego studenci mieli kontakt ze sztuką, poezją, ceramiką i dramatem, zostali poproszeni o opisanie ich przemyśleń i poglądów dotyczących różnych tematów, a także uczestniczyli w zajęciach polegających na odgrywaniu przez nich ról. Kurs udoskonalił umiejętność radzenia sobie w naukach empirycznych oraz ćwiczył umiejętność refleksji. Kursanci potrafili także powiązać sztukę z procedurami dentystycznymi i umieli postrzegać stomatologię z artystycznego punktu widzenia.