Student
Ankieta
- 31-01-2022
W niektórych ośrodkach akademickich studenci protestują przeciwko zajęciom stacjonarnym i domagają się przejścia na nauczanie online. Co ciekawe, nauka potwierdza, że mogą mieć rację, gdyż hybrydowy system kształcenia może przynieść wiele korzyści. Potwierdzili to badacze z Uniwersytetu w Pomonie w Kalifornii. Naukowców zainteresowało, w jaki sposób wdrożenie przedklinicznego hybrydowego programu nauczania online na stomatologii wpływa na samokształcenie, oceny, umiejętność krytycznego myślenia oraz postrzeganie studentów i wykładowców. Po przeprowadzeniu badania ankietowego okazało się, że studenci, którzy uczestniczyli w hybrydowym systemie nauczania, osiągnęli wyniki na takim samym poziomie bądź nawet lepsze w porównaniu do kształcenia tradycyjnego.
Studenci w ankiecie wskazywali, że hybrydowy system nauczania korzystnie wpływał na ich uczenie się, samodzielność, krytyczne myślenie, inicjatywę i automotywację do nauki oraz na gotowość do praktyki klinicznej.