Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna PacjentWarto wiedzieć
Niezdrowe reklamy słodyczy
  • 01-04-2010
 

 

 

 

Reklamy oglądają najczęściej i najchętniej dzieci w wieku 5 – 6 lat. To czas w rozwoju malca, kiedy napływające informacje przyjmowane są bezkrytycznie. Stąd głębokie przekonanie milusińskich o tym, że słodycze są po prostu dobre. W żadnej reklamie czegoś słodkiego na ząb nie pada informacja o tym, że zawarty w produkcie cukier stanowi pożywkę dla bakterii, i że z tego powodu rozwija się próchnica, a nadmierne spożywanie słodkich batoników grozi otyłością i w przyszłości zapadaniem na choroby układu krążenia.

Z reklamami słodyczy postanowił walczyć poseł Jan Rzymełka – w tym celu zwrócił się z interpelacją o ograniczenie ilości spotów zachęcających do kupna słodkich produktów, oraz o dokładniejsze kontrolowanie niesionych przez nie treści. Na poparcie swoich racji przytoczył nieciekawą statystykę odnośnie szkód, jakie słodycze czynią w zdrowiu dzieci.

O tym, że wprowadzenie zmian w reklamach słodkich produktów jest konieczne, przekonują wyniki niedawno zakończonych badań zachowań konsumenckich, którym poddano dzieci w wieku 3 – 6 lat z Danii, Polski i Włoch.

Źródło: portalspożywczy.pl

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Wyszukiwarka gabinetów

 
 
 
 

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje

Ankieta

Czy w codziennej higienie jamy ustnej używasz płukanki do ust ?

  • Tak
  • Nie
Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS