Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna PacjentWarto wiedzieć
Na co pacjenci skarżą się Rzecznikowi Praw Pacjenta
  • 03-04-2019
 

 

 

 

 

Z opublikowanego pod koniec stycznia tego roku raportu Rzecznika Praw Pacjenta wynika, że korzystanie z polskiej służby zdrowia – także w obszarze stomatologii – następcza pacjentom sporo trudności. W latach 2015-2018 eksperci odebrali prawie 200 tys. połączeń, a najwięcej zgłoszeń dotyczyło świadczeń zdrowotnych udzielanych w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia. Stomatologia była jedną z tych dziedzin, w których odnotowano większość skarg. Pacjenci skarżyli się na:

  • problemy z dokumentacją medyczną, braki w zapisach, nieczytelność;

  • niewystarczającą informację uzyskiwaną od personelu medycznego na temat leczenia i stanu zdrowia;

  • długi czas oczekiwania na pomoc.

W zakresie stomatologii prawa pacjentów naruszone były głównie przez:

  • nieudzielenie świadczenia w trybie nagłym;

  • długi czas oczekiwania na zabiegi – głównie ortodontyczne i protetyczne.

Pacjenci uważają, że ich prawa naruszane są również przez ograniczony dostęp do wysokiej jakości materiałów stomatologicznych i brak możliwości leczenia kanałowego zębów trzonowych i przedtrzonowych w ramach kontraktów podpisywanych przez Fundusz Zdrowia z dentystami. Sporo wątpliwości budziła także jakość protez wykonywanych w ramach NFZ.

 

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Wyszukiwarka gabinetów

 
 
 
 

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje

Ankieta

Czy w codziennej higienie jamy ustnej używasz płukanki do ust ?

  • Tak
  • Nie
Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS