Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna PacjentWarto wiedzieć
Za rzeczy pozostawione w poczekalni...
  • 25-04-2016
 

 

 

 

Przypadki, kiedy dorosły lub dziecko u dentysty w gabinecie leczą zęby, a w międzyczasie z poczekalni znika ich pozostawione tam okrycie wierzchnie, należą do rzadkości, niemniej mogą mieć miejsce. Kto jednak ponosi odpowiedzialność za rzeczy pacjenta, które ten zostawił w poczekalni?

Wg prawników odpowiedzialność spoczywa na podmiocie leczniczym, a klauzule widniejące na wywieszkach w gabinetach stomatologicznych lub medycznych, że za rzeczy pozostawione w poczekalni podmiot leczniczy nie odpowiada, są niedozwolone.

Pozostawienie wierzchniej garderoby w miejscu do tego przeznaczonym w przychodni czy innym podmiocie medycznym jest równoznaczne z zawarciem umowy przechowania. Przez nią podmiot leczniczy zobowiązuje się zachować w stanie niepogorszonym rzecz ruchomą oddaną mu na przechowanie” – wyjaśnia „Gazeta Wyborcza” w dniu 13.04.2016 r.

Umowa przechowania nie jest związana bezpośrednio z celem, w jakim pacjent przychodzi do gabinetu medycznego, ale z racji tego, że wymogi sanitarne i higieniczne uzależniają prawidłowe i bezpieczne wykonanie usługi od pozostawiania odzieży poza gabinetem lekarskim, odstąpienie od umowy przechowania garderoby uniemożliwia prawidłowe wykonanie świadczenia zdrowotnego. Z tytułu tego, że umowa na przechowanie garderoby nie jest umową związaną z wykonywaniem działalności gospodarczej, pacjent w przedmiocie tej umowy traktowany jest jak konsument.

Źródło: „Gazeta Wyborcza”

 

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Wyszukiwarka gabinetów

 
 
 
 

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje

Ankieta

Czy w codziennej higienie jamy ustnej używasz płukanki do ust ?

  • Tak
  • Nie
Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS