Pacjent
- Warto wiedzieć
- Coś na ząb
- Wybielanie zębów
- Choroby i leczenie
- Estetyka
- Higiena
- Ciekawostki ...
- Dowiedz się jak...
- Forum
- Baza gabinetów
- Pytania do ekspertów
- Subskrypcja
- Ogłoszenia - Pacjent
- Partnerzy portalu
- Tagi
- Bruksizm
- Ciąża a zęby
- Dental TV
- Kamień nazębny
- Korony
- Leczenie kanałowe
- Licówki
- Mosty
- Strach przed dentystą
- Vademecum Pacjenta
- Zęby mądrości
- Znieczulenia
- 10-09-2014
O tym, że pacjent potrafi dziwnie zachowywać się podczas samej wizyty, wie każdy dentysta. I wielu stomatologów podczas praktyki natyka się też na kuriozalne wręcz sposoby postępowania leczonych osób. Przykładów mógłby każdy z dentystów przytoczyć wiele, a oto tylko kilka z najdziwniejszych:
Pacjentki nie stać na w sumie niezbyt drogie leczenie próchnicy w zębach niewidocznych podczas uśmiechu, ale decyduje się na dużo kosztowniejsze wybielanie zębów w przerzedzonym już szeregu odsłanianym podczas uśmiechu lub rozmowy.
Strach przed dentystą powoduje, że pacjent z powodu nawracających dolegliwości jamy ustnej przez pięć lat regularnie przyjmuje antybiotyki na przemian ze środkami przeciwbólowymi zamiast pójść do gabinetu i raz na zawsze, szybko i bezboleśnie zlikwidować męczący go problem zdrowotny.
Pacjentka z uwagi na skromne finanse wybiera wizytę u fryzjera zamiast spotkania z dentystą. Powód? Nowa fryzura daje bardziej spektakularny efekt niż wyleczone z próchnicy zęby.
Powyższe przykłady świadczą nie tylko niskim poziomie wiedzy społeczeństwa na temat tego, jak ważna jest higiena jamy ustnej dla zachowania zdrowia i urody. To również dowód na zaburzoną hierarchię wartości przeciętnego polskiego pacjenta.
Źródło: „Rzeczpospolita”