Pacjent
- Warto wiedzieć
- Coś na ząb
- Wybielanie zębów
- Choroby i leczenie
- Estetyka
- Higiena
- Ciekawostki ...
- Dowiedz się jak...
- Forum
- Baza gabinetów
- Pytania do ekspertów
- Subskrypcja
- Ogłoszenia - Pacjent
- Partnerzy portalu
- Tagi
- Bruksizm
- Ciąża a zęby
- Dental TV
- Kamień nazębny
- Korony
- Leczenie kanałowe
- Licówki
- Mosty
- Strach przed dentystą
- Vademecum Pacjenta
- Zęby mądrości
- Znieczulenia
- 26-06-2014
Każdy farmaceuta musi przestrzegać prawa pacjentów, na mocy którego osobom wykupującym leki przepisane przez lekarza przysługuje możliwość zamiany droższego medykamentu na jego tańszy odpowiednik – pod warunkiem, że na recepcie lekarz lub dentysta nie zaznaczył, że nie ma możliwości zamiany.
Obowiązkiem farmaceuty jest poinformować klienta apteki o możliwości wykupienia tańszej alternatywy. Nie wszyscy jednak pacjenci znają pod tym względem swoje prawa, zdarzają się też sytuacje, w których nie zostali poinformowani o możliwości skorzystania z mniej kosztownego zamiennika – dlatego Ministerstwo Zdrowia uruchomiło w marcu tego roku specjalną infolinię o tańszych odpowiednikach leków refundowanych. Dzięki niej osoby zainteresowane mogą poszerzyć wiedzę o przysługującym im prawie do skorzystania z tańszego zamiennika leku oryginalnego oraz uzyskać informacje o możliwości takiej zamiany.
Z infolinii można skorzystać codziennie w godz. od 8.00 do 20.00 pod numerem 22 123 98 00. Na pytania pacjentów odpowiadają farmaceuci.
Źródło: mz.gov.pl