Pacjent
- Warto wiedzieć
- Coś na ząb
- Wybielanie zębów
- Choroby i leczenie
- Estetyka
- Higiena
- Ciekawostki ...
- Dowiedz się jak...
- Forum
- Baza gabinetów
- Pytania do ekspertów
- Subskrypcja
- Ogłoszenia - Pacjent
- Partnerzy portalu
- Tagi
- Bruksizm
- Ciąża a zęby
- Dental TV
- Kamień nazębny
- Korony
- Leczenie kanałowe
- Licówki
- Mosty
- Strach przed dentystą
- Vademecum Pacjenta
- Zęby mądrości
- Znieczulenia
- 25-10-2012
Mieszkanka Bydgoszczy, której nagle w nocy dokuczył ból zęba niedający się zlikwidować środkami dostępnymi bez recepty, zgłosiła się na leczenie do działającego w tym mieście gabinetu stomatologicznego, który działa całodobowo w dni wolne od pracy, a w ciągu tygodnia do godz. 23. Na miejscu okazało się, że pacjentka nie ma aktualnej książeczki, która umożliwiłaby jej skorzystanie z leczenia na ubezpieczenie. Brakowało pieczątki W rejestracji kobiecie udzielono informacji, że bez podbitej książeczki nie uzyska darmowej pomocy stomatologicznej. Pacjentka zaproponowała, że doniesie aktualny dokument następnego dnia. Nie wyrażono na to zgody.
- Usłyszałam za to, że mogę wpłacić kaucję - mówi pani Natalia. - W chwili, gdy dostarczę stosowne dokumenty, pieniądze zostaną zwrócone.
Po telefonicznej prośbie pieczątkę przybił pracodawca bydgoszczanki, a ona sama doczekała się pomocy medycznej.
Jak wyjaśnia Kujawsko-Pomorski oddział NFZ, w sytuacji, kiedy pacjent nie ma ze sobą dokumentu poświadczającego prawo do ubezpieczenia, teoretycznie dopuszczalne jest wystawienie faktury przez podmiot udzielający pomocy. Pieniądze przychodnia może pobrać w sytuacji, kiedy uzna, że ból zęba nie był stanem nagłym
- Kwestią sporną pozostaje czy ból zęba mieści się w kategorii nagłego pogorszenia zdrowotnego - mówi Jan Raszeja, rzecznik KujawskoPomorskiego Oddziału NFZ . - Biorąc pod uwagę zaistniałą sytuację, poprosiliśmy o opinię prawną.
Źródło: „Gazeta Pomorska”