Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna PacjentWarto wiedzieć
Skargi na służbę zdrowia
  • 12-09-2012
 

 

 

Polacy mieszkający na Podlasiu stosunkowo rzadko skarżą się na działanie służby zdrowia. Wśród skarg, które się pojawiają, najczęściej notuje się te, które dotyczą:

  • braku możliwości lub trudności z umówieniem porady w terminie uzgodnionym ze świadczeniobiorcą;

  • odmowy natychmiastowego udzielenia świadczenia;

  • odmowy wystawienia recepty;

  • ograniczonego dostępu do lekarza z powodu jego nieobecności w placówce;

  • sposobu prowadzenia list oczekujących na świadczenia.

Pacjenci skarżą się też na poradnie specjalistyczne, w których zamiast leczenia na ubezpieczenie, proponuje się im leczenie prywatne.

W branży stomatologicznej pacjenci bywają niezadowoleni z jakości stosowanych materiałów dentystycznych, jakości protez dentystycznych oraz z udzielonych świadczeń stomatologicznych.

- W przypadku, gdy skarga jest zasadna, fundusz zwraca się do świadczeniodawcy o pisemne wyjaśnienie zaistniałej sytuacji – wyjaśnia Adam Dębski, rzecznik podlaskiego NFZ. Jeśli nie jest ono satysfakcjonujące, polecamy usunięcie nieprawidłowości w realizacji umowy. W niektórych przypadkach dodatkowo przeprowadza się kontrolę świadczeniodawcy.

Stosunkowo nieduża liczba skarg na działanie służby zdrowia to m.in. efekt funkcjonowania od 2009 r. centralnego Biura Rzecznika Praw Pacjenta w Warszawie, który przejął zadania lokalnych rzeczników, wcześniej działających przy oddziałach NFZ. I to tam teraz pacjent powinien zgłaszać się, gdy uzna, że naruszono jego prawa.

 

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Wyszukiwarka gabinetów

 
 
 
 

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje

Ankieta

Czy w codziennej higienie jamy ustnej używasz płukanki do ust ?

  • Tak
  • Nie
Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS