Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna DzieckoWarto wiedzieć

Ankieta

Czy Twoje dziecko lubi myć zęby ?

  • Tak
  • Raczej tak
  • Raczej nie
  • Nie
Technologia w gabinecie
  • 21-03-2011
 

 

 

 

 

Gabinet stomatologiczny w XXI wieku to miejsce, w którym działania lekarza wspomagane są przez zdobycze najnowocześniejszej technologii. Nierzadko pacjenci nie zdają sobie sprawy, ile urządzeń wykorzystuje dentysta, by zdiagnozować i wyleczyć chore zęby.

Nadal podstawę w diagnostyce stanowią wywiad lekarski i badanie manualne. Dodatkowo do wykrywania chorób i w planowaniu leczenia wykorzystuje się:

  • elektroniczne badanie prawidłowej pracy stawów skroniowo-żuchwowych i napięcia mięśniowego;

  • badanie laserowe zmian próchnicowych;

  • cyfrowe zdjęcia radiologiczne;

  • badanie z użyciem mikroskopu – głównie przy leczeniu kanałowym;

  • wykonanie modeli zębów wraz z ich umieszczeniem w symulatorze ruchu w celu analizy zgryzu;

  • zdjęcia zewnątrz- i wewnątrzustne;

  • testy do wykrywania zmian nowotworowych i przednowotworowych w jamie ustnej;

  • programy komputerowe, dzięki którym można szczegółowo zaplanować przebieg zabiegów implantologicznych, chirurgicznych oraz ortodontycznych;

  • laserowe wyjaławianie obszaru roboczego;

  • do leczenia próchnicy: laser, dźwięki o różnej częstotliwości, metodę strumieniowo-ścierną z użyciem sproszkowanego tlenku glinu.

 

Specjaliści podkreślają, że obecnie priorytetowe zadania dla stomatologii, dzięki którym zmniejszy się ilość zakażeń i ryzyko wystąpienia reakcji niepożądanych po zabiegach oraz podniesie się standard usług dentystycznych, to: wprowadzenie do gabinetów systemów autodezynfekcji w fotelu dentystycznym oraz poprawa skuteczności procesów wyjaławiania i dezynfekcji.

Co istotne: coraz więcej stomatologów, dbając o podniesienie standardu świadczonych usług, stawia na zdobycie pacjentów nie tylko poprzez wyposażanie gabinetu w nowoczesny sprzęt. Dentyści pracują m.in. nad wprowadzeniem miłej atmosfery do przychodni już od progu poczekalni. Zapewnia ją sympatyczna obsługa w rejestracji i zastosowanie odpowiedniego wystroju wnętrza, który bardziej kojarzy się z miejscem relaksu niż z przychodnią medyczną.

Źródło: „Gazeta Finansowa”

 

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Wyszukiwarka gabinetów

 
 
 
 

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje
Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS