Technik
- Warto wiedzieć ...
- Artykuły fachowe
- Dowiedz się jak ...
- Spis szkół w których można uzyskać tytuł technika dentystycznego
- Forum
- Ogłoszenia - Technik
- Praca
- Relacje z imprez
- Subskrypcja
- Dodaj laboratorium
- Współpraca
- Dental Labor
- Historia Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki CEDE2011
- Kongres Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki Dentystycznej Poznań
- Poradnik Technika
- Prawo i Finanse Techników
- Rejestracja na Kongres
- Rejestracja na kongres 2012
- Staż dla technika dentystycznego
- W laborze
Ankieta
- 08-01-2020
W myśl nowych przepisów od 1 stycznia 2020 roku sprawozdawczość oraz ewidencjonowanie odpadów prowadzone są wyłącznie w formie elektronicznej. Aby podmiot obracający odpadami mógł skorzystać z elektronicznej ewidencji, konieczny był wcześniejszy wpis do rejestru BDO, czyli systemu teleinformatycznego, który zawiera dane o produktach w opakowaniach oraz o gospodarujących odpadami. Lista wszystkich podmiotów, które zostały wpisane do elektronicznego systemu, jak i sam rejestr BDO, są ogólnie dostępne. Zatem wszyscy, którzy obracają odpadami, mogą sprawdzić, czy potencjalny kontrahent na pewno działa legalnie.
W tym roku BDO poszerzony został o dwa moduły — ewidencji oraz sprawozdawczości. Wskutek tego podmioty, które są wpisane do rejestru lub dopiero zostaną do niego wpisane, będą prowadzić sprawozdawczość oraz ewidencję w tym właśnie systemie elektronicznym.
Rejestr BDO powstał z myślą o uszczelnieniu rynku gospodarowania odpadami oraz w celu możliwości skuteczniejszej kontroli w tym obszarze gospodarki. Dodatkowo ułatwia on pracę organów kontroli, ponieważ dzięki niemu można łatwo sprawdzić zgodność rzeczywiście prowadzonej gospodarki odpadami z tym, co przedsiębiorca zadeklarował w rejestrze.