Technik
- Warto wiedzieć ...
- Artykuły fachowe
- Dowiedz się jak ...
- Spis szkół w których można uzyskać tytuł technika dentystycznego
- Forum
- Ogłoszenia - Technik
- Praca
- Relacje z imprez
- Subskrypcja
- Dodaj laboratorium
- Współpraca
- Dental Labor
- Historia Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki CEDE2011
- Kongres Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki Dentystycznej Poznań
- Poradnik Technika
- Prawo i Finanse Techników
- Rejestracja na Kongres
- Rejestracja na kongres 2012
- Staż dla technika dentystycznego
- W laborze
Ankieta
- 21-05-2019
W czasach, kiedy wzrasta konkurencja na rynku usług stomatologicznych, kluczowym elementem zarządzania strategicznego każdego podmiotu leczniczego – niezależnie od tego, czy jest to gabinet stomatologiczny czy pracownia technika dentystycznego – jest jakość. Na jakość udzielanych świadczeń w dużym stopniu wpływają między innymi posiadane zasoby finansowe, ale również jakość oceniana jest przez pryzmat satysfakcji, jaką pacjent odczuwa po skorzystaniu z usług medycznych.
Jakość świadczenia usług medycznych oceniana jest obecnie przez pacjenta od progu lecznicy, dlatego konieczność ciągłego monitorowania preferencji i oczekiwań oraz satysfakcji pacjenta powinno rozpoczynać się już od poczekalni i rejestracji. Pacjenci, kiedy trafiają do rejestracji, oczekują jak najlepszej opieki medycznej – nie tylko od osoby, która będzie umawiać wizytę u specjalisty, ale od całego zespołu medycznego. I jeśli pacjenci w rejestracji traktowani są uprzejmie i nie napotkają od razu na problemy (chociażby związane z umówieniem terminu wizyty), to odczuwają duże zadowolenie, a ich satysfakcja z usługi medycznej rośnie.
Rejestracja jest także obszarem, w którym następuje pierwszy przepływ informacji pomiędzy pacjentem a personelem podmiotu medycznego. Dlatego istotne jest, aby również jakość komunikacji w rejestracji była na odpowiednio wysokim poziomie. Dla pacjentów ważna jest też uprzejmość personelu rejestracji, gdyż wpływa ona na subiektywną ocenę całego (!) podmiotu medycznego.
Rejestracja jest zatem obszarem strategicznym – tu dochodzi do wykreowania pierwszego wrażenia na temat jakości, której można spodziewać się w dalszym toku postępowania leczniczego czy protetycznego.