Technik
- Warto wiedzieć ...
- Artykuły fachowe
- Dowiedz się jak ...
- Spis szkół w których można uzyskać tytuł technika dentystycznego
- Forum
- Ogłoszenia - Technik
- Praca
- Relacje z imprez
- Subskrypcja
- Dodaj laboratorium
- Współpraca
- Dental Labor
- Historia Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki CEDE2011
- Kongres Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki Dentystycznej Poznań
- Poradnik Technika
- Prawo i Finanse Techników
- Rejestracja na Kongres
- Rejestracja na kongres 2012
- Staż dla technika dentystycznego
- W laborze
Ankieta
- 12-02-2019
Rzecznik Praw Pacjenta przygotował raport, który ukazuje problematykę zgłoszeń kierowanych przez pacjentów na infolinię Rzecznika Praw Pacjenta w okresie 2015-2018 r. Z całego raportu wynika, że skargi na infolinię dotyczące stomatologii są liczne. Najczęściej dotyczą świadczeń zdrowotnych, choć w okresie 2017-2018 r. notuje się wzrost liczby zgłoszeń w odniesieniu do dokumentacji medycznej.
Najwięcej zgłoszeń dotyczyło odmowy udzielenia świadczenia w trybie nagłym oraz długiego terminu oczekiwania na udzielenie świadczeń – głównie z zakresu ortodoncji i protetyki – oraz odmowy wykonania badań diagnostycznych, w tym badań obrazowych. Prawa pacjentów naruszane były także często w odniesieniu do skuteczności leczenia. Pacjenci skarżą się między innymi na pozostawienie w kanale zębowym odłamków narzędzi stomatologicznych oraz nieprawidłowo wykonane protezy czy implant stomatologiczny. Pacjentom nie podoba się też brak dostępu do wysokiej jakości materiałów stomatologicznych i możliwości leczenia kanałowego zębów trzonowych przedtrzonowych w ramach ubezpieczenia zdrowotnego.
W odniesieniu do wymienionych skarg pacjentów notuje się z roku na rok coraz większą liczbę zgłoszeń.