Student
Ankieta
- 19-09-2022
Badacze z Centrum Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu w Teksasie w Stanach Zjednoczonych postanowili sprawdzić, co studenci stomatologii sądzą o kształceniu, w którym jednocześnie prowadzone były i kursy dydaktyczne, i kursy oparte na przypadkach. Do badania ankietowego zostali zaproszeni studenci pierwszego i czwartego roku stomatologii.
Okazało się, że 83% uczestników zgodziło się, że kształcenie z jednoczesną realizacją kursów dydaktycznych i opartych na przypadkach pomaga im lepiej zrozumieć podstawy nauk biomedycznych i konsekwencje kliniczne choroby i podejmowanego postępowania terapeutycznego. 3/4 ankietowanych potwierdziło, że taki sposób kształcenia utrzymuje ich zaangażowanie, motywację, krytyczne myślenie, stosowanie w praktyce treści kursów i lepsze przygotowanie do praktyki klinicznej. Prawie 70% poparło rozszerzenie równoczesnego nauczania na wszystkie lata studiów. Z kolei wyniki badania jakościowego dostarczyły informacji, że studentom podobało się wzmocnienie koncepcji kształcenia poprzez równoległe prowadzenie wspomnianych kursów i stosowanie scenariuszy klinicznych.