Student
Ankieta
- 12-09-2022
Naukowcy ze Szkoły Dentystycznej Uniwersytetu w Nowym Jorku postanowili zbadać, czy studenci stomatologii poprzez korzystanie z serwisu YouTube doskonalą swoje kompetencje w endodoncji. Badacze chcieli również sprawdzić, w jaki sposób serwis jest wykorzystywany do uzupełniania formalnego kształcenia w tej dyscyplinie. Do badania ankietowego zakwalifikowali 30 studentów 4. roku stomatologii.
Okazało się, że zdecydowana większość uczestników badania, bo prawie 97%, stwierdziła, że wykorzystuje YouTube jako narzędzie do nauki procedur dentystycznych, a ponad 83% studentów zadeklarowało, że wykorzystuje zamieszczone w tym serwisie materiały konkretnie do nauki endodoncji. Studenci deklarowali, że korzystali z materiałów na YouTube głównie po to, aby zwiększyć pewność siebie i zrozumieć określone procedury medyczne.
Badacze zauważyli również, że studenci stomatologii przywiązywali dużą wagę do łatwo dostępnych materiałów wideo o ograniczonym czasie trwania, w których procedury kliniczne były przeprowadzane z udziałem pacjentów.