Pacjent
- Warto wiedzieć
- Coś na ząb
- Wybielanie zębów
- Choroby i leczenie
- Estetyka
- Higiena
- Ciekawostki ...
- Dowiedz się jak...
- Forum
- Baza gabinetów
- Pytania do ekspertów
- Subskrypcja
- Ogłoszenia - Pacjent
- Partnerzy portalu
- Tagi
- Bruksizm
- Ciąża a zęby
- Dental TV
- Kamień nazębny
- Korony
- Leczenie kanałowe
- Licówki
- Mosty
- Strach przed dentystą
- Vademecum Pacjenta
- Zęby mądrości
- Znieczulenia
- 16-04-2021
Najnowsze badania pokazują, że podatek od cukru nie wszędzie jednakowo skutecznie przekłada się na zmniejszenie ilości kupowanych napojów wysokosłodzonych. Bardziej skuteczny okazał się w Wielkiej Brytanii. Ustalono, że w tym kraju, podatek od cukru, który nałożono na producentów, aby zachęcić ich do zmniejszenia zawartości cukru w produktach, najprawdopodobniej poprawiłby zdrowie publiczne nie szkodząc rynkowi słodkich napojów. Paradoks ten tłumaczą zachowaniami klientów – bo sięgają oni po napoje słodkie, ale już te o obniżonej zawartości cukru.
Z kolei w Hiszpanii podatek od cukru wywarł jedynie ograniczony i umiarkowany wpływ na zmianę nawyków żywieniowych i zachowań. Konsumenci zaczęli wprawdzie rzadziej kupować napoje, w które znalazły się w grupie produktów o wysokim opodatkowaniu z powodu zawartości cukru, jednak zastąpili je napojami o niższej zawartości cukru i nieopodatkowanymi. Ustalono, że wskutek tego ogólna redukcja cukru wyniosła w Hiszpanii zaledwie 2,2%.