Pacjent
- Warto wiedzieć
- Coś na ząb
- Wybielanie zębów
- Choroby i leczenie
- Estetyka
- Higiena
- Ciekawostki ...
- Dowiedz się jak...
- Forum
- Baza gabinetów
- Pytania do ekspertów
- Subskrypcja
- Ogłoszenia - Pacjent
- Partnerzy portalu
- Tagi
- Bruksizm
- Ciąża a zęby
- Dental TV
- Kamień nazębny
- Korony
- Leczenie kanałowe
- Licówki
- Mosty
- Strach przed dentystą
- Vademecum Pacjenta
- Zęby mądrości
- Znieczulenia
- 22-10-2019
Public Health England wzywa przemysł spożywczy do ograniczenia cukru w produktach spożywczych o 20 proc. do 2020 r., mając przy tym nadzieję, że dzięki temu zmniejszy się zagrożenie otyłością i próchnicą u dzieci.
Eksperci uważają, że część firm już podjęła zdecydowane kroki służące zmniejszeniu ilości cukru w produktach spożywczych, niemniej są również przedsiębiorstwa, które nadal dostarczają na rynek produkty zawierające dużą ilość tego składnika.
Z obserwacji wynika, że na producentów żywności lepiej działa metoda kija niż marchewki: wprowadzenie podatku od zawartości cukru jest lepszym posunięciu niż akcje mające na celu uświadamianie w temacie szkodliwości cukru. Twarda i szybka polityka podatkowa okazuje się lepszym rozwiązaniem niż kampanie ideologiczne.
Jak bardzo skutecznie podatkowy kij przyczynia się do zmniejszenia ilości cukru w składzie produktu spożywczego, obrazują dane odnoszące się do asortymentu napojów bezalkoholowych. Wprowadzenie opłaty cukrowej w napojach gazowanych doprowadziło do zmniejszenia średnio o 28,8 proc. zawartości cukru w tych produktach.