Pacjent
- Warto wiedzieć
- Coś na ząb
- Wybielanie zębów
- Choroby i leczenie
- Estetyka
- Higiena
- Ciekawostki ...
- Dowiedz się jak...
- Forum
- Baza gabinetów
- Pytania do ekspertów
- Subskrypcja
- Ogłoszenia - Pacjent
- Partnerzy portalu
- Tagi
- Bruksizm
- Ciąża a zęby
- Dental TV
- Kamień nazębny
- Korony
- Leczenie kanałowe
- Licówki
- Mosty
- Strach przed dentystą
- Vademecum Pacjenta
- Zęby mądrości
- Znieczulenia
- 21-08-2018
Zintegrowany Informator Pacjenta po raz kolejny okazał się bardzo przydatny przy wykrywaniu nieprawidłowości dotyczących zrealizowanych lub rzekomo zrealizowanych usług medycznych.
Z bilansu przeprowadzonego przez NFZ wynika, że zgłoszonych nieprawidłowości jest coraz więcej. Z sygnałów przekazanych przez pacjentów dowiadujemy się, że najwięcej nieprawidłowości dotyczy świadczeń stomatologicznych. Zaraz za leczeniem zębów na kolejnym miejscu znajdują się świadczenia ginekologiczne, na przykład usługi udzielane rzekomo przez położne.
Oczywiste jest, że nie wszystkie zgłoszenia dotyczą rzeczywistych prób wyłudzeń. Wiele z nich to pomyłki, które zdarzają się na przykład przy wpisywaniu numeru PESEL. Liczba pomyłek ma być w dużej mierze zredukowana, dzięki wprowadzeniu cyfryzacji w służbie zdrowia.
Osoby zainteresowane poznaniem historii swojego leczenia mogą to zrobić albo przez wejście na konto, które uaktywnione zostaje po wizycie w oddziale wojewódzkim Narodowego Funduszu Zdrowia, albo poprzez stronę internetową Zintegrowanego Informatora Pacjenta, ale w tym drugim przypadku konieczne jest posiadanie tzw. Profilu Zaufanego.