Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna PacjentWarto wiedzieć
Czy dentysta udzieli porady na telefon?
  • 30-05-2016
 

 

 

 

 

Czy dentysta lub lekarz mogą zdiagnozować pacjenta przez telefon? Zapytała o to czytelniczka „Gazety Wyborczej”, zaskoczona faktem, że lekarz odmówił jej udzielenia porady. Argumentował, iż postawienie diagnozy i wdrożenie leczenia możliwe jest wyłącznie po nawiązaniu osobistego kontaktu z pacjentem.

Z ustawy o zawodzie lekarza i lekarza dentysty wynika, że „lekarz orzeka o stanie zdrowia określonej osoby po uprzednim, osobistym jej zbadaniu lub zbadaniu jej za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności”. W określonych sytuacjach, kiedy lekarz potrafi zbadać pacjenta bez osobistego kontaktu z nim i uzyskać informacje potrzebne do zdiagnozowania, ma prawo do udzielenia wskazówek odnośnie postępowania i do rozpoczęcia leczenia. Informacje potrzebne do wystawienia diagnozy lekarz może zebrać np. podczas kontaktu telefonicznego.

W sytuacji, kiedy nie jest możliwe uzyskanie informacji o stanie zdrowia pacjenta bez osobistego kontaktu lub pozyskane informacje nie są kompletne albo wystarczająco dokładne, lekarz nie ma obowiązku diagnozowania i rozpoczynania leczenia. Mógłby wręcz zostać oskarżony o niezachowanie należytej staranności w wykonywaniu swoich obowiązków.

Źródło: „Gazeta Wyborcza”


 

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Wyszukiwarka gabinetów

 
 
 
 

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje

Ankieta

Czy w codziennej higienie jamy ustnej używasz płukanki do ust ?

  • Tak
  • Nie
Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS