Pacjent
- Warto wiedzieć
- Coś na ząb
- Wybielanie zębów
- Choroby i leczenie
- Estetyka
- Higiena
- Ciekawostki ...
- Dowiedz się jak...
- Forum
- Baza gabinetów
- Pytania do ekspertów
- Subskrypcja
- Ogłoszenia - Pacjent
- Partnerzy portalu
- Tagi
- Bruksizm
- Ciąża a zęby
- Dental TV
- Kamień nazębny
- Korony
- Leczenie kanałowe
- Licówki
- Mosty
- Strach przed dentystą
- Vademecum Pacjenta
- Zęby mądrości
- Znieczulenia
- 19-05-2016
Jeśli jesteś stomatologiem, być może nieraz zastanawiałeś/aś się, dlaczego niektórzy pacjenci umawiają się na leczenie zębów, a potem nie przychodzą. I tylko część z nich odwołuje wcześniej spotkanie, umożliwiając innym skorzystanie z opieki dentystycznej w ich miejsce. Być może jest w tym jakaś reguła, bo przecież wszystkich odwołanych wizyt nie można tłumaczyć jedynie dentofobią...
Jeżeli jesteś pacjentem, który zawsze stawia się na umówione leczenie zębów lub przeglądy kontrolne i dziwi cię, jak można nie przyjść na umówione spotkanie (chyba że zdarzyło się coś, co mogłoby utrudnić przyjście do gabinetu w ustalonym terminie), masz okazję dowiedzieć się, kto najczęściej anuluje wizyty u dentysty. Są to:
-
osoby młode, poniżej 20. roku życia – pacjenci starsi częściej dotrzymują terminów wizyt;
-
korzystający z ubezpieczenia powszechnego – osoby, które mają wykupiony prywatny pakiet stomatologiczny bardziej dbają o terminowe stawianie się na wizyty;
-
osoby dorosłe, którym rodzic lub współmałżonek umówili termin wizyty;
-
pacjenci zagraniczni – rezygnują czasem ze względów kulturowych, z powodu bariery językowej;
-
osoby, które termin wizyty ustaliły dawno;
-
nowi pacjenci – telefon przypominający o terminie może być dobrym motywatorem, aby jednak do dentysty pójść;
-
osoby, które od długiego czasu nie odwiedzały danego gabinetu.
Źródło: Opracowanie własne