Pacjent
- Warto wiedzieć
- Coś na ząb
- Wybielanie zębów
- Choroby i leczenie
- Estetyka
- Higiena
- Ciekawostki ...
- Dowiedz się jak...
- Forum
- Baza gabinetów
- Pytania do ekspertów
- Subskrypcja
- Ogłoszenia - Pacjent
- Partnerzy portalu
- Tagi
- Bruksizm
- Ciąża a zęby
- Dental TV
- Kamień nazębny
- Korony
- Leczenie kanałowe
- Licówki
- Mosty
- Strach przed dentystą
- Vademecum Pacjenta
- Zęby mądrości
- Znieczulenia
- 11-12-2014
Jak próbuje dowieść artykuł z „Wiadomości Handlowych” (wydanie z dnia 2.12.2014 r.), pasta do zębów i płukanka do jamy ustnej to produkty, których popularność zmienia się sezonowo. Przykład? Jesienią klienci szukają past i płukanek, które pomogą zregenerować szkliwo po letnim owocowym eldorado. Zawarte w owocach kwasy mogą powodować erozję szkliwa i prowadzić do wynikającej z niej nadwrażliwości zębów. Po lecie jeden na pięciu, a nawet jeden na trzech amatorów owocowej diety odczuwa skutki działania kwasów i erozji szkliwa i w związku z tym sięga po wyspecjalizowane produkty – najczęściej tych marek, którym już zaufał. Wybór specjalistycznych past i płukanek zwalczających skutki erozji jest spory i są one dedykowane różnym grupom wiekowym, nawet dzieciom i młodzieży (choć jeszcze niedawno wydawało się, że produkty do walki z nadwrażliwością zębów to asortyment przeznaczony tylko dla dorosłych).
Jednak konsumenci są „lojalni wobec do produktu, który spełnia ich oczekiwania. Są gotowi zapłacić więcej za pastę czy szczoteczkę do zębów, które są pozycjonowane jak produkty profesjonalne” – czytamy w „Wiadomościach Handlowych”. Takie też pasty i płukanki – profesjonalne – zdobywają coraz większą popularność.
Konkurencja nie śpi – aby ją wyprzedzić, producenci stosują promocje cenowe. I to właśnie jest najważniejsza lokomotywa napędzająca popularność produktów do higieny jamy ustnej. Bo jakość, marka i związana z tym gwarancja skuteczności produktu są ważne, ale i tak największą popularność zdobywa ten płyn do płukania jamy ustnej, pasta bądź szczoteczka, które w danym segmencie cechuje najbardziej atrakcyjna cena.
Źródło: „Wiadomości Handlowe”