Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna LekarzSzkolenia BARRSzkolenia
Ochrona danych osobowych i danych medycznych w gabinetach Nowe obowiązki.
 

 

 

 

 

Ochrona danych osobowych i danych medycznych w gabinetach,

poradniach i klinikach stomatologicznych, ze szczególnym uwzględnieniem ochrony elektronicznej dokumentacji medycznej.

 

Nowe obowiązki administratorów danych

 

 

Opis szkolenia

Szkolenie prowadzone jest w formie prezentacji multimedialnej oraz warsztatów połączonych z panelem dyskusyjnym. Omawiane są praktyczne przykłady, decyzje i opinie GIODO, NSA, najczęstsze błędy. Zapewnione są materiały szkoleniowe zarówno podczas szkolenia, jak i materiały poszkoleniowe. Uczestnicy poprzednich szkoleń bardzo wysoko oceniają zarówno sposób ich prowadzenia, jak i przydatność uzyskanej wiedzy i materiałów.

 

Cele szkolenia:

 

Bezsprzecznie każda Klinika, Poradnia czy Gabinet stomatologiczny, reprezentowany przez Właściciela, Prezesa, Dyrektora, jest Administratorem danych i jako taki musi się wywiązać z wielu, coraz to bardziej rygorystycznych obowiązków dotyczących ochrony danych osobowych i medycznych. Celem szkolenia jest zapoznanie z nowymi obowiązkami wynikającymi ze zmieniających się przepisów prawa zarówno polskiego jak i europejskiego. Głównym jednak zamierzeniem i zaletą szkolenia jest praktyczne omówienie metod i środków, jakie należałoby stosować realizując wymagania wynikające czy to z ustawy o systemie informacji w ochronie zdrowia, czy ustawy o ochronie danych osobowych. Efekt szkolenia, to praktyczna wiedza pomagająca zastosować odpowiednie środki bezpieczeństwa, zarówno organizacyjne, jak i techniczne, zapewniające odpowiednią ochronę danym osobowym, zwłaszcza pacjentów. To również wskazówki i wytyczne jak sensownie opracować i wdrożyć szerzej rozumianą polityką bezpieczeństwa informacji, nie tylko jako wymagany przepisami dokument papierowy.

 

Program

 

  • Ochrona danych osobowych – najważniejsze pojęcia dotyczące ochrony danych osobowych.
  • Praktyczne omówienie wymogów wynikających z ustaw i rozporządzeń dotyczących ochrony danych osobowych i dokumentacji medycznej.
  • Zasady przetwarzania danych osobowych dotyczące zarówno danych pacjentów, jak i pracowników.
  • Prawa pacjenta, jako osoby, której dane dotyczą.
  • Udostępnianie dokumentacji medycznej – kto może uzyskać dane medyczne?
  • Obowiązki administratorów danych związane z ochroną danych osobowych.
  • Obowiązki osób upoważnionych do przetwarzania danych.
  • Powierzanie danych do przetwarzania (Outsorcing – wzory i elementy umowy powierzenia).
  • Status i obowiązki Administratora Bezpieczeństwa Informacji jako osoby nadzorującej przestrzeganie zasad ochrony danych osobowych w zakładzie opieki zdrowotnej.
  • Odpowiedzialność związana z naruszeniem zasad przetwarzania danych osobowych (administracyjna, cywilna, karna, dyscyplinarna).
  • Rodzaje i zakres kontroli GIODO i innych organów uprawnionych do kontrolowania sposobu przetwarzania i zabezpieczenia danych osobowych i danych medycznych.
  • Podsumowanie najważniejszych zagadnień oraz omówienie podstawowych źródeł informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w szczególności w służbie zdrowia.

 

Korzyści dla uczestników

Właściciele i kierownicy publicznych i niepublicznych ośrodków dentystycznych zdobywają praktyczną wiedzę pomagającą zastosować odpowiednie środki bezpieczeństwa, zarówno organizacyjne, jak i techniczne, zapewniające odpowiednią ochronę danym osobowym, zwłaszcza pacjentów. Osoby wyznaczone i odpowiedzialne za bezpieczeństwo danych pacjentów, jak też pracowników (ABI – Administratorzy Bezpieczeństwa Informacji, specjaliści ds. kadr) nabywają wskazówki i wytyczne jak sensownie opracować i wdrożyć szerzej rozumianą polityką bezpieczeństwa informacji, nie tylko jako wymagany przepisami dokument papierowy.

 

Prowadzący:

Piotr Glen – Specjalista ds. ochrony danych osobowych.  Praktyk, mający wieloletnie doświadczenie w stosowaniu prawa ochrony danych osobowych oraz wdrażaniu polityki bezpieczeństwa informacji.  Członek Zarządu Stowarzyszenia Administratorów Bezpieczeństwa Informacji SABI. Doświadczony Administrator Bezpieczeństwa Informacji pełniący tę funkcję dla wielu firm i instytucji. Audytor Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji wg PN-ISO/IEC 27001(Certyfikat Polskiego Komitetu Normalizacyjnego Nr 28/SZBI/2013). Autor publikacji w zakresie ochrony danych osobowych (min w Serwisie Kadry Zarządzającej ZOZ www.serwiszoz.pl, Magazynie Menadżerów Ochrony Zdrowia www.healthcare.wip.pl , kwartalniku „Nowe technologie IT w ochronie zdrowia”). Trener i prelegent. Wykładowca Centrum Kształcenia Podyplomowego Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi oraz Wyższej Szkoły Teologiczno-Humanistycznej   w Nysie. Uczestnik, jako ABI, postępowań administracyjnych oraz kontroli prowadzonych przez GIODO. Posiada duże doświadczenie i bardzo dobre umiejętności w prowadzeniu szkoleń z praktycznych aspektów ochrony danych osobowych. Koordynator projektu edukacyjnego „Twoje dane – Twoja sprawa. Skuteczna ochrona danych osobowych” realizowanego przez GIODO.

 


ILOŚĆ MIEJSC OGRANICZONA!!!


SZKOLENIE ODBĘDZIE SIĘ W GRUPIE 10 OSÓB.



Szkolenie zakończone jest otrzymaniem certyfikatu ukończenia szkolenia.

W cenie szkolenia: materiały szkoleniowe, posiłek, certyfikat ukończenia szkolenia.

 

Koszt szkolenia:  450 zł


Miejsce szkolenia:

Bałtycka Agencja Rozwoju Regionalnego Sp. z o.o.

Al. Grunwaldzka 5

80-236 Gdańsk


Zgłoszenia:

telefonicznie: 58 718 33 70;  502 638 774
e-mail: 

 

Warunkiem uczestnictwa jest dokonanie wpłaty na konto organizatora:

14 1440 1026 0000 0000 0623 3767

Bałtycka Agencja Rozwoju Regionalnego Sp. z o.o.

Al. Grunwaldzka 5

80-236 Gdańsk

w tytule podając: imię i nazwisko uczestnika oraz nazwę i datę szkolenia

 

 

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS