Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna LekarzPoradnik dentysty

Ankieta

Jakie czasopismo stomatologiczne prenumerujesz?

  • Magazyn Stomatologiczny
  • As Stomatologii
  • Nowy Gabinet Stomatologiczny
  • Poradnik Stomatologiczny
  • Stomatologia Współczesna
  • TPS
  • Kwintesencja
  • Forum Stomatologii Praktycznej
  • Inne

Marketing push czy pull Poradnik
 

 

 

 

 

Działania marketingowe ukierunkowane na zwiększenie konkurencyjności konkretnego gabinetu dentystycznego wzbogacane są o nowe osiągnięcia w tej dziedzinie, w tym o strategie push i pull. Są to przeciwstawne strategie działań. Każda ma swoje zalety. Poznajmy je, aby móc perfekcyjnie dopasować strategię do profilu prowadzonego biznesu dentystycznego.


 

Strategia push

Obejmuje informacje skierowane do pacjentów. Mogą to być np. cyklicznie wysyłane mailingi, newslettery z możliwością wypisania się z subskrypcji czy osobista zachęta do sięgnięcia po folder informacyjny lub edukacyjny znajdujący się w gabinecie. Ograniczenie działania tylko do przekazania informacji nie ma w sobie jednak żadnego elementu zachęty i ta strategia nie wpłynie szczególnie na wywołanie skutecznego zainteresowania konkretną ofertą lub produktem.


 

Strategia pull

To działania marketingu usług stomatologicznych ukierunkowane na zachęcenie i zmotywowanie przyszłych pacjentów do samodzielnego, aktywnego poszukiwania informacji na temat produktu, usługi czy placówki. Najczęściej realizuje się je z wykorzystaniem technik tzw. wirusowych (polegających na rozprzestrzenieniu konkretnej informacji przy użyciu różnych dostępnych kanałów dystrybucji). Wykorzystuje się tu:

  • rekomendacje pacjentów

  • portale społecznościowe

  • podnoszenie rangi poszczególnych produktów i usług (np. informowanie o pozytywnym wpływie wybielania zębów na poprawę wizerunku osobistego i poczucie własnej wartości)

  • techniki poprawiające wyniki w wyszukiwarkach internetowych (pozycjonowanie) na polu lokalnym

  • wysokiej jakości content wizualny i tekstowy w mediach publicznych.

Aby skutecznie realizować obraną strategię marketingową, najlepiej zatrudnić osobę skupiającą w sobie umiejętności z trzech obszarów: wyspecjalizowaną w komunikacji, świetnie znającą potrzeby i oczekiwania lokalnego rynku oraz obeznaną w kwestiach związanych z ochroną zdrowia.

Źródło: Opracowanie własne


 

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
Autor:
 
Treść
 
Kod obrazkowy
 
Przepisz kod
 
 
 
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS