Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna LekarzPoradnik dentysty

Ankieta

Jakie czasopismo stomatologiczne prenumerujesz?

  • Magazyn Stomatologiczny
  • As Stomatologii
  • Nowy Gabinet Stomatologiczny
  • Poradnik Stomatologiczny
  • Stomatologia Współczesna
  • TPS
  • Kwintesencja
  • Forum Stomatologii Praktycznej
  • Inne

Gabinet w mieszkaniu a zmiana sposobu użytkowania lokalu
 

 

 

 

 

 

Jeśli działalność gospodarcza, którą dentysta chce prowadzić, będzie wykonywana w mieszkaniu, a dotychczas lokal ten był użytkowany jako mieszkalny lub przystosowany był pod potrzeby działalności gospodarczej o innym charakterze, przepisy nakładają obowiązek dokonania zgłoszenia zmiany sposobu użytkowania lokalu mieszkalnego. Obowiązek ten wynika z uwagi na zmianę warunków pracy, warunków zdrowotnych, higieniczno-sanitarnych – a takie modyfikacje na pewno mają miejsce w przypadku adaptowania mieszkania na gabinet stomatologiczny.

Zgłoszenia tego dokonuje się do właściwego organu architektoniczno-budowlanego (starosty) przed rozpoczęciem wykonywania działalności w mieszkaniu. Zgłoszenie powinno zawierać dotychczasowy i zamierzony sposób użytkowania obiektu budowlanego lub jego części. Organ, do którego kierujemy zgłoszenie, ma 30 dni na wyrażenie ewentualnego sprzeciwu, a zmiana sposobu użytkowania może nastąpić nie później niż w ciągu 2 lat od chwili dokonania zgłoszenia.

W razie samowolnej zmiany sposobu użytkowania całości lub części lokalu, w przypadku kontroli, organ  może nałożyć nakaz zaprzestania użytkowania obiektu budowlanego lub jego części oraz obowiązek przedstawienia w wyznaczonym terminie dokumentów, jakie są wymagane przy legalnej zmianie sposobu użytkowania.

Są to 3 dokumenty:

  • opis i rysunek, który określa usytuowanie obiektu budowlanego w stosunku do granic nieruchomości i innych obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej i sąsiednich nieruchomościach; należy oznaczyć tę część obiektu budowlanego, w której dokonano zmiany sposobu użytkowania,

  • zwięzły opis techniczny, który określa rodzaj i charakterystykę obiektu budowlanego oraz jego konstrukcję,

  • zaświadczenie wójta, burmistrza albo prezydenta miasta o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego albo ostateczną decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, gdy takiego planu w gminie nie ma.

Jeśli dokumenty te zostaną dostarczone w określonym terminie, naliczana jest opłata legalizacyjna. Jeśli inwestor nie wywiąże się z nałożonego obowiązku, otrzyma nakaz przywrócenia poprzedniego sposobu użytkowania.

Źródło: „Gazeta Podatkowa”

 

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS