Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna LekarzPoradnik dentysty

Ankieta

Jakie czasopismo stomatologiczne prenumerujesz?

  • Magazyn Stomatologiczny
  • As Stomatologii
  • Nowy Gabinet Stomatologiczny
  • Poradnik Stomatologiczny
  • Stomatologia Współczesna
  • TPS
  • Kwintesencja
  • Forum Stomatologii Praktycznej
  • Inne

Postawy pracowników
 

 

 

 

Każdy pracownik jest członkiem zespołu – niezależnie od tego, czy jest szefem, czy zwykłym szeregowcem. By optymalnie wykorzystać zdolności i umiejętności każdego z zatrudnionych i efektywnie kierować zespołem, pracodawca lub przełożony muszą poznać postawy swoich podwładnych. Poznanie roli, jaką odgrywa konkretny pracownik w zespole, jest bardzo istotne. Dzięki temu szef może właściwie dobrać sposób kierowania pracownikiem, odpowiednio go zmotywować i wykorzystać tkwiący w nim potencjał. Może również optymalnie rozdzielić zadania każdemu z członków zespołu i eliminować zachowania, które nie sprzyjają realizacji celów grupowych.


 

Dla sporządzenia klarownego obrazu postaw pracowników zaleca się wykonać zestawienie, w którym przyporządkuje się pracowników do określonych postaw. Praca ta, by przyniosła wartościowe informacje o każdej z zatrudnionych osób, powinna być poprzedzona obserwacjami zachowań pracowników, prowadzonymi w różnych sytuacjach. Trzeba wiedzieć, który z pracowników to np. praktyczny organizator, siewca pomysłów czy perfekcjonista. Przełożony musi mieć na uwadze pracowników scharakteryzowanych jako liderzy, ale i takich, którzy są członkami grupy lub zaangażowanymi podwładnymi. Warto również rozeznać, kto z personelu prezentuje postawę człowieka kontaktów czy osoby podejmującej akcję.

By zespół sprawnie działał, a zarządzanie nim było efektywne, warto wiedzieć, jakich postaw można się spodziewać w grupie. Jest to ważne również dlatego, że każda z postaw pracowników ma zalety i wady. Znajomość tego tematu pozwala przełożonemu tak skonfigurować zespół, by każdy z pracowników znalazł się na najwłaściwszym dlań miejscu. Wiedza ta przyda się też wtedy, gdy trzeba będzie rozwiązać problemy interpersonalne pojawiające się między szeregowymi pracownikami, albo te występujące na linii pracownik – przełożony.

Źródło: „Magazyn Stomatologiczny”

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS