Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna LekarzPoradnik dentysty

Ankieta

Jakie czasopismo stomatologiczne prenumerujesz?

  • Magazyn Stomatologiczny
  • As Stomatologii
  • Nowy Gabinet Stomatologiczny
  • Poradnik Stomatologiczny
  • Stomatologia Współczesna
  • TPS
  • Kwintesencja
  • Forum Stomatologii Praktycznej
  • Inne

Komunikacja w rejestracji stomatologicznej
 

 

 

 

Dobrze przygotowana do wykonywania swoich obowiązków rejestratorka pracująca w gabinecie stomatologicznym to prawdziwy skarb dla dentysty: dopilnuje porządku w terminarzu spotkań, udzieli niezbędnych informacji. Jej najważniejszą kompetencją jest sztuka komunikowania się – szczególnie w sytuacji konfliktowej. Najważniejsze cechy dobrej komunikacji to:

  • przekazywanie informacji ma charakter niedyrektywny;

  • aktywne słuchanie pacjenta;

  • stosowanie technik negocjacyjnych w sytuacjach trudnych lub konfliktowych;

  • szacunek do poglądów pacjenta;

  • uwzględnianie różnic kulturowych – co ma szczególne znaczenie dla praktyk przyjmujących obcokrajowców;

  • zwracanie uwagi na komunikaty pozawerbalne;

  • zachowanie dystansu emocjonalnego przy jednoczesnym nieunikaniu empatii;

  • szczerość i życzliwość w relacjach z pacjentami;

  • indywidualne podejście do pacjenta i kształtowanie komunikatu pod jego możliwości odbiorcze.

 

Nawet najbardziej niezadowolony pacjent może stać się zadowolonym, jeśli rejestratorka będzie traktować go z szacunkiem i dużą życzliwością. Oznacza to, że rejestratorka ma realny wpływ na to, jaka opinia powstaje na temat gabinetu i dentysty. Jest również wizytówką dla gabinetu.

Źródło: Opracowanie własne

 

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS