Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna LekarzMarketing stomatologicznyStrona WWW

Internet jako narzędzie dotarcia do Pacjentów
 

 

 

 

 

Od kilku lat wszyscy jesteśmy świadkami rozwoju Internetu. Jest to spowodowane m.in. większą dostępnością Internetu, a co za tym idzie spadkiem cen za korzystanie z niego.

W związku z popularyzacją Internetu, zaistnienie firmy w Internecie, jest konieczne. Coraz więcej osób, szukając gabinetu, korzysta z tego źródła informacji.

 

Początek przygody Państwa firmy z Internetem, należy zacząć od strony WWW. Wiele osób nie rozumie dlaczego strona WWW jest tak istotna. Oto kilka powodów:

  • możliwość prezentacji swojego gabinetu 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu, bez konieczności angażowania personelu,

  • możliwość wyróżnienia się. Dobrze zrobiona strona, może przyciągać uwagę potencjalnych pacjentów,

  • możliwość dotarcia do nowych Pacjentów,

  • możliwość komunikacji z aktualnymi Pacjentami,

  • możliwość przekazywania treści edukacyjnych, np. poprzez umieszczanie porad, przez co gabinet może być postrzegany jako ekspert w danej dziedzinie.

 

Przygotowanie strony www, można zlecić firmie zajmującej się tym zawodowo lub tzw. freelancarowi (wolnemu strzelcowi) lub też znajomemu. Każda z tych opcji ma swoje wady i zalety. Najwięcej wad, z punktu widzenia przedsiębiorstwa, ma jednak współpraca ze znajomym. Najprawdopodobniej zaproponuje on nam najlepszą ofertę cenową, jednak motywowanie znajomego jest często bardzo trudne. Poza tym krytykowanie pracy znajomego, wielu osobom przysparza kłopotów. Efekt - mamy stronę zrobioną niskim kosztem, dużo po terminie, nie zawsze spełniająca nasze oczekiwania. W przypadku firm, na pewno cena będzie wyższa. Trzeba też uważać, żebyśmy nie dostali strony tzw. „z pudełka”, czyli takiej jak tysiące innych firm ma. Jeżeli chodzi o freelancera, to często problem jest z terminowością oraz późniejszym serwisem strony.

 

Ważne jest, żeby pamiętać, że strona gabinetu będzie jego wizytówką i będzie służyć przez kilka lat, dlatego warto w nią zainwestować.

 

O co powinniśmy pytać potencjalnego zleceniobiorcę? Na co powinniśmy zwrócić uwagę?

  • CMS

    Content Managment System, czyli System Zarządzania Treścią Witryny, który pozwala na aktualizowanie treści znajdującej się na stronie, bez konieczności kontaktu z programistą. Ważne jest, żeby system ten po pierwsze był, a po drugie był prosty w obsłudze.
  • Grafika strony

    Grafika strony powinna odpowiadać charakterowi gabinetu, np. jeżeli gabinet kieruje swoją ofertę do bardzo zamożnych pacjentów, wnętrze lokalu jest eleganckie, strona również powinna taka być. Aktualnie mało jest jeszcze stron gabinetów stomatologicznych, które wyróżniają się pod względem grafiki, dlatego jest jeszcze pole do popisu.
  • Funkcjonalność/ przejrzystość

    Strona www powinna być przejrzysta, a użytkownik powinien w łatwy sposób odnajdywać potrzebne mu informacje. Ważne jest, żeby logo na stronie głównej i podstronach było zawsze w tym samym miejscu. Przydatna jest wyszukiwarka, umożliwiające przeszukiwanie treści całej witryny. Nie można zapomnieć o umieszczeniu informacji dotyczących kontaktu, mapy dojazdu.
  • Statystyki

    Ważne jest, abyśmy mieli stały dostęp do statystyk dotyczących naszej strony. Statystyki pozwalają nam dowiedzieć się ile osób wchodziło na witrynę. Jest to szczególnie ważne narzędzie, w przypadku działań marketingowych, w których podajemy adres domeny np. gdy rozdajemy ulotki, na których jest adres naszej strony www. Na podstawie analizy statystyk możemy zobaczyć o ile zwiększyła się liczba odwiedzin.
  • Optymalizacja kodu

    Potencjalny Pacjent lub Pacjent, który już korzystał z naszych usług, powinien w łatwy sposób trafić na naszą witrynę. Po wpisaniu określonych haseł np. nazwy gabinetu, strona gabinetu powinna pojawić się w wynikach wyszukiwania jak najwyżej. Dlatego tak ważne jest dostosowywanie strony do przeglądarek, czyli optymalizacja kodu, co w konsekwencji przełoży się na łatwiejsze i skuteczniejsze pozycjonowanie strony. Optymalizacja kodu powinna zostać zrobiona już na etapie tworzenia strony.

 

Po okresie wytężonej pracy, strona gotowa, teksty wpisane. Wiele firm kończy na tym etapie. BŁĄD!!! Żeby strona mogła spełniać swoje zadanie, trzeba w nią stale inwestować- nawet niewielkie pieniądze. Należy ją cały czas aktualizować za pomocą CMS oraz promować. Raz na 3-5 lat wypada również odświeżyć szatę graficzną.

 

Zapewne zastanawiacie się Państwo jak można promować stronę w Internecie. Działania promocyjne w sieci można podzielić na dwie grupy: stałe i doraźne.

Działania stałe:

  • SEO (Search Engine Optimization), czyli pozycjonowanie w wyszukiwarkach.

  • SEM (Search Engine Marketing), czyli linki sponsorowane.

  • Sponsoring sekcji tematycznych, na konkretnych witrynach.

  • Publikacje artykułów, zarówno na portalach, z którymi współpracujemy, a także w serwisach typu artykuly.com.pl, gdzie można zamieścić swój artykuł, a osoba zainteresowana, może go umieścić na swojej stronie. Powoduje to, ze nasz artykuł, w którym wymieniona jest nazwa naszego gabinetu, przeczyta większa liczba osób. Popularność naszego artykuły, zależeć będzie od atrakcyjności wybranego tematu, oraz stylu w jakim został napisany.

  • Udział w forach jak specjalista.

  • Prowadzeniu blogu.

  • E-RP.

  • Wymiana banerów z partnerami.

Działania doraźne:

  • e-mailing do własnych Pacjentów lub zakupionej bazy potencjalnych Pacjentów.

  • kampania reklamowa.

Działania prowadzone w Internecie, tak jak każde inne działania marketingowe, powinny być przeprowadzane w sposób planowany i systematyczny.

Ważne jest, żeby monitorować wpływ tych działań na obecnych i potencjalnych Pacjentów. Jest to możliwe m.in. dziękistatystykom lub ankietom  przeprowadzanych wśród Pacjentów naszego gabinetu.

 

 

Agnieszka Przybylska

Manager ds. Marketingu Dentical Center Wilanów

www.denticalcenter.pl

 

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje

Katalog Firm

Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS