Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna LekarzMarketing stomatologicznyMarketing usług stomatologicznych

Ankieta

Jakie czasopismo stomatologiczne prenumerujesz?

  • Magazyn Stomatologiczny
  • As Stomatologii
  • Nowy Gabinet Stomatologiczny
  • Poradnik Stomatologiczny
  • Stomatologia Współczesna
  • TPS
  • Kwintesencja
  • Forum Stomatologii Praktycznej
  • Inne
Marketing szeptany – lokomotywa sukcesu
 

 

 

 

 

 

Jak pokazuje praktyka, najlepszy marketing usług stomatologicznych zapewniają zadowoleni pacjenci, rozpowszechniając dobrą opinię o dentyście wśród znajomych i rodziny oraz w internecie. To tzw. marketing szeptany, który skutecznością pobija najlepsze nawet kampanie reklamowe, a z formy polecenia podawanego sobie z ust do ust wśród najbliższych (zwanego wersją 1.0), coraz częściej i szybciej przekształca się z formę drugą, czyli szeptany marketing w sieci internetowej, określany często jako wersja 2.0.

Marketing dentystyczny szeptany to potężne narzędzie, dzięki któremu powstaje wizerunek stomatologa lub kliniki oraz personelu zatrudnionego w placówce. Jego siła tkwi w kilku czynnikach:

  • praktycznie żadnych nakładach dodatkowych ze strony dentysty czy kierownictwa placówki – jedynym i najważniejszym wkładem dokonywanym tutaj przez stomatologa jest solidność, precyzja i jakość wykonanej pracy, a coraz częściej też: kultura osobista i zachowanie personelu pracującego w gabinecie, wygląd i funkcjonalność placówki oraz jej wyposażenie;

  • szybkim rozpowszechnieniu i zwielokrotnieniu opinii podawanej przez pacjenta oraz osoby przez niego poinformowane;

  • nowoczesnych narzędziach internetowych, które umożliwiają szybki kontakt i wymianę opinii z wieloma członkami portali społecznościowych.


 

Ze względu na łatwość dostępu do sieci oraz szeroką możliwość publikowania opinii warto interesować się tym, co inni myślą i piszą o nas w internecie. Tym bardziej, że najczęściej nie ma możliwości sprawdzenia, czy dodany komentarz lub opinia rzeczywiście odpowiadają prawdzie i zaistniałej sytuacji. Zdarza się, że komentarze dodają osoby, które nigdy nie były pacjentami danego stomatologa. Jednak wygenerowana przez nie opinia może w istotny sposób wpłynąć na wizerunek konkretnego lekarza. Oczywiste jest, że jeśli wśród większości pozytywnych opinii pojawi się jedna złośliwa czy wyjątkowo negatywna, każdy rozsądny internauta zastanowi się, skąd nagle taki minus wśród rzeszy zadowolonych pacjentów. U części odwiedzających stronę negatywna opinia może jednak zasiać ziarno wątpliwości odnośnie tego, czy aby naprawdę warto korzystać z usług takiego gabinetu.

Źródło: Opracowanie własne

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje

Katalog Firm

Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS