Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna LekarzAktualnościProdukty, innowacje

Certyfikat na elektroniczne bezpieczeństwo
  • 29-05-2008
 

Żyjemy w czasach, kiedy wiele dokumentów jest przesyłanych drogą elektroniczną, a załatwianie przeróżnych spraw odbywa się przez internet. Stomatolodzy też coraz częściej korzystają z możliwości, które oferują wirtualne biura. By transakcje i przesyłanie dokumentacji przebiegało sprawnie i bezpiecznie, konieczne jest ustanowienie niezawodnych zabezpieczeń, chroniących przed sfałszowaniem podpisu lub kradzieżą danych. Certyfikaty mogą być kwalifikowane i/lub komercyjne. Na stronie www.sigillum.pl znajdują się wzory dokumentów, które powinny być złożone przy ubieganiu się o przyznanie elektronicznego podpisu lub certyfikatu bezpieczeństwa transakcji zawieranych w necie. Dokumenty te dotyczą:

  • tożsamości klienta

  • charakteru prowadzonej działalności

  • zgłoszenia certyfikacyjnego.

 

Procedura przyznawania certyfikatu przebiega zależnie od statusu klienta.

  1. Klienci zbiorowi:

    • Dostarczają: formularz zgłoszenia certyfikacyjnego (drogą mailową) i dokumenty określające rodzaj działalności.

    • Dentyści prowadzący indywidualną praktykę stomatologiczną doręczają: dokument tożsamości osoby upoważnionej do zawarcia umowy, zgodny z wytycznymi polityki certyfikacji Sigillum; zezwolenie na prowadzenie praktyki lekarskiej lub zaświadczenie o wpisie do rejestru praktyk lekarskich; oryginały decyzji nadania NIP oraz REGON; pełnomocnictwo szczególne, kiedy umowę zawiera pełnomocnik.

 

  1. Klient indywidualny:

    • Dostarcza: formularz zgłoszenia certyfikacyjnego (via mail), dwa dokumenty tożsamości, oryginał nadania numeru PESEL; obcokrajowiec: kartę stałego pobytu w Polsce, oryginały nadania numerów PESEL i NIP.

    • Wymyśla i dostarcza w zaklejonej i opisanej kopercie tajne hasło, składające się z minimum 8 znaków ( w tym specjalnych, wielkich i małych liter oraz cyfr).

 

„Rzeczpospolita” dodaje ważną uwagę: „Możemy delegować uprawnienia do podpisania umowy na pełnomocnika. Gdy się na to zdecydujemy, musimy dostarczyć oryginał upoważnienia podpisanego przez reprezentantów organizacji, najlepiej potwierdzony przez radcę prawnego.

 

Źródło: „Rzeczpospolita”

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje

Katalog Firm

Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS