Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 18-05-2023
Komunikacja werbalna to niezwykle ważny aspekt w kontaktach między pacjentami a dentystami. Warto pamiętać, że na prawidłową komunikację werbalną składają się nie tylko umiejętności przekazywania informacji w sposób zrozumiały dla pacjenta, ale również odpowiednia praca głosem – jego modulowanie i tempo, w jakim przekazuje się informacje.
Ważne jest, aby do pacjenta docierały zrozumiałe dla niego przekazy – bo personel zaangażowany w realizację zadań medycznych podczas zabiegu stomatologicznego może nawet nie zauważyć, że mówiąc do pacjenta, zaczyna operować żargonem stomatologicznym a nie mową zrozumiałą dla laika. Trzeba więc na bieżąco kontrolować sposób przekazywania pacjentowi informacji o zdrowiu jamy ustnej. Warto używać analogii i przykładów.
Istotne jest również, w jaki sposób i w jakim stylu dostarczamy informacje pacjentowi. Zatem należy odpowiednio modulować głos, a także dostosowywać tempo wypowiadanych słów do zdolności percepcyjnych pacjenta. I pamiętać, że w ludzkiej naturze jest, aby stawać się bardziej otwartym na tych, którzy mówią tym samym głosem i w podobnym stylu. To pomaga zdobyć zaufanie pacjenta.