Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna LekarzAktualności

Zarządzanie głosem i słowem w kontaktach z pacjentami
  • 18-05-2023
 

 

 

 

 

 

 

Komunikacja werbalna to niezwykle ważny aspekt w kontaktach między pacjentami a dentystami. Warto pamiętać, że na prawidłową komunikację werbalną składają się nie tylko umiejętności przekazywania informacji w sposób zrozumiały dla pacjenta, ale również odpowiednia praca głosem – jego modulowanie i tempo, w jakim przekazuje się informacje.

Ważne jest, aby do pacjenta docierały zrozumiałe dla niego przekazy – bo personel zaangażowany w realizację zadań medycznych podczas zabiegu stomatologicznego może nawet nie zauważyć, że mówiąc do pacjenta, zaczyna operować żargonem stomatologicznym a nie mową zrozumiałą dla laika. Trzeba więc na bieżąco kontrolować sposób przekazywania pacjentowi informacji o zdrowiu jamy ustnej. Warto używać analogii i przykładów.

Istotne jest również, w jaki sposób i w jakim stylu dostarczamy informacje pacjentowi. Zatem należy odpowiednio modulować głos, a także dostosowywać tempo wypowiadanych słów do zdolności percepcyjnych pacjenta. I pamiętać, że w ludzkiej naturze jest, aby stawać się bardziej otwartym na tych, którzy mówią tym samym głosem i w podobnym stylu. To pomaga zdobyć zaufanie pacjenta.

 

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje

Katalog Firm

Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS