Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna LekarzAktualności

Uszanuj, kiedy pacjent mówi „nie” leczeniu stomatologicznemu
  • 17-05-2023
 

 

 

 

 

 

Chociaż pacjenci mają podobne problemy zdrowotne, to nie różnią się pod względem tego, że czasem akceptują, innym razem odkładają na później bądź całkowicie odrzucają leczenie.

Dla każdego dentysty odmowa leczenia zębów jest frustrująca, szczególnie w sytuacji, gdy pacjent sprawia wrażenie, że zaakceptował konieczność leczenia i przedstawiony plan terapii, ale kiedy wychodzi z gabinetu, to albo nie umawia się na kolejne wizyty, albo anuluje wizytę już zaplanowaną. Choć bywa to trudne do przyjęcia, każdy stomatolog musi jednak zaakceptować prawo pacjenta do odmowy podjęcia leczenia. Znawcy tematu twierdzą, że brak leczenia jest – paradoksalnie – jedną z opcji leczenia.

 

Pacjent może rezygnować z leczenia z różnych powodów: strachu, braku środków finansowych, niepewności wyniku, problemów osobistych. Chcąc zachęcić pacjenta do skorzystania z usług stomatologicznych w przyszłości, warto okazać mu empatię. Pomoże to pacjentowi zrozumieć, że dentysta nie wymusza na nim leczenia tu i teraz, lecz akceptuje, że to pacjent wybiera terminu rozpoczęcia leczenia. Pacjent musi być jednak poinformowany o konsekwencjach opóźnionego podjęcia leczenia, a także o możliwych problemach, jakie mogą pojawić się w wyniku zaniechania leczenia – takie informacje pomogą mu podjąć świadomą decyzję o odrzuceniu leczenia bądź jedynie o przesunięciu terminu rozpoczęcia terapii.

 

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje

Katalog Firm

Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS